مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

819
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رهنمودهای رفتاری برای مدرسان

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 29

چکیده

 مقدمه و هدف: بخشی از فرهنگ هر ملتی توسط مدارس و معلمان آن به کودکانشان انتقال می یابد. تجربیات گذشته گویای این واقعیت است که انتقال چنین ویژگی هایی با درک ضرورت آموزش و توجیه معلمان و اساتید از یک سو و ارشاد پدران و مادران (مربیان خانه) از طریق وسایل ارتباط جمعی و رسانه های همگانی از سوی دیگر ارتباط دارد. به عبارت دیگر افرادی که مسوولیت آموزش و پرورش دانش آموزان و دانشجویان را به عهده دارند و در مقاطع مختلف رشد, افکار نونهالان و نوجوانان و جوانان را شکل می دهند, ابتدا بایستی خود توجیه شوند تا بتوانند به توجیه دیگران بپردازند.مرور مطالعات: در این مقاله علم روان شناسی و بالاخص شاخه آموزشی آن توصیه هایی را هم برای مدرسان و هم برای مدیران و مسوولین آموزشی که به طور مستقیم با مساله آموزش آینده سازان درگیر هستند ارایه نموده است که به لحاظ اهمیت تدریس و جایگاه معلم و مدرس در نظام فرهنگی و آموزشی جوامع سالم و سازنده به ذکر تعدادی از این رهنمودهای رفتاری می پردازیم که عبارتند از: -1 در رابطه با نوع تدریس خود, یک الگوی مناسب آموزشی را انتخاب و در کلاس پیاده نماید. -2 به نوع تدریس خود و نحوه ارایه آن تنوع ببخشند. -3 حضور فعال خود را در کلاس نشان داده و حالتی منفعل به خود نگیرند. -4 در شرایط مختلف, سبک های متفاوت و متنوع ارتباطی (کلامی, غیر کلامی, و نوشتاری) را به منظور تسلط بیشتر بر کلاس و هدایت فراگیران پیاده نمایند. -5 اطمینان یابند که انتقال یادگیری از جانب آنها با دقت و ظرافت تمام صورت پذیرد و حتی الامکان از بروز موانع ارتباطی جلوگیری نمایند. -6 انگیزه و اشتیاق یادگیری را در فراگیران بالاخص در ترمهای ابتدایی ایجاد نموده و آنها را به کسب معلومات و تجربیات بیشتر تشویق نمایند. -7 با استفاده از روشها و فنون متنوع تدریس این قدرت را داشته باشند که بین مفاهیم و تئوریهای آموزشی با نیازهای جامعه تلفیق ایجاد نمایند. -8 رفتار آنها دقیقا نشان دهنده مطلبی باشد که در کلاس ارایه می دهند. -9 با آشنا نمودن فراگیران پیرامون روشهای تحقیق در درس مربوطه, آنها را به انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی چه به صورت انفرادی و چه به صورت گروهی (جمعی) تشویق نموده و راهنمایی های لازم را در این زمینه بدان ها ارایه دهند.بحث و نتیجه گیری: نهایتا یک مدرس بر خلاف تصور عامه که تنها نقش یاد دهنده, برخی مفاهیم و دروس را به عهده دارد, دارای چهار نقش متفاوت (مربی, مشاور, مرجع و ارزیاب) و در عین حال حساس می باشد که بدان ها در اصل مقاله مفصلا اشاره شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پهلوان زاده، سعید. (1382). رهنمودهای رفتاری برای مدرسان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 3((ویژه نامه 10))، 28-29. SID. https://sid.ir/paper/357358/fa

    Vancouver: کپی

    پهلوان زاده سعید. رهنمودهای رفتاری برای مدرسان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1382؛3((ویژه نامه 10)):28-29. Available from: https://sid.ir/paper/357358/fa

    IEEE: کپی

    سعید پهلوان زاده، “رهنمودهای رفتاری برای مدرسان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 3، no. (ویژه نامه 10)، pp. 28–29، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357358/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button