مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,563
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,023
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری و الگوی ارتباط بدون خشونت بر کاهش مشکلات برونی سازی شده کودکان

صفحات

 صفحه شروع 333 | صفحه پایان 346

کلیدواژه

الگوی ارتباط بدون خشونت (NVC)Q2

چکیده

 مقدمه: هدف از پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی دو روش شناختی رفتاری و الگوی ارتباط بدون خشونت بر کاهش نشانگان برونی سازی شده کودکان5تا 8 سال بود.روش بررسی: جهت رسیدن به اهداف پژوهش از روش نیمه آزمایشی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل کودکان 5 تا 8 سال شهر تهران مراجعه کننده به مرکز آتیه و گروه نمونه عبارت از 30 کودک دارای نشانگان برونی سازی شده از جامعه آماری موردنظر بودند که به روش در دسترس و هدفمند انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی شناختی رفتاری و ارتباط بدون خشونت و گروه کنترل قرار گرفتند. گروه های آزمایش تحت درمان های خاص خود قرار گرفتند و گروه کنترل در این مدت هیچ درمانی را دریافت نکردند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس فهرست رفتاری کودک (CBCL) استفاده شد که توسط شرکت کنندگان قبل از شروع درمان, پس از پایان درمان و در مرحله پیگیری تکمیل شد.نتایج: نتایج نشان داد که در نمرات نشانگان برونی سازی شده کودکان در دو گروه آزمایشی در مقایسه با قبل و بعد از مداخله تفاوت معنی دار و پایداری وجود داشته است (p<0.05). در حالی که در نمرات کودکان گروه کنترل که مداخله دریافت نکرده اند, تفاوت معنی داری وجود نداشته است. ضمن اینکه از دو روش مداخله ای, روش شناختی رفتاری, در کاهش نشانگان برونی سازی شده کودکان موثرتر بوده است.نتیجه گیری: با توجه به تاثیر درمان های روان شناختی فوق در کاهش نشانگان برونی سازی شده کودکان, به نظر می رسد که این روش ها می توانند در حوزه درمان مشکلات رفتاری کودکان موثر واقع شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گیوه چی، الناز، نوابی نژاد، شکوه، و فرزاد، ولی اله. (1396). مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری و الگوی ارتباط بدون خشونت بر کاهش مشکلات برونی سازی شده کودکان. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 25(5 )، 333-346. SID. https://sid.ir/paper/35881/fa

    Vancouver: کپی

    گیوه چی الناز، نوابی نژاد شکوه، فرزاد ولی اله. مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری و الگوی ارتباط بدون خشونت بر کاهش مشکلات برونی سازی شده کودکان. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد[Internet]. 1396؛25(5 ):333-346. Available from: https://sid.ir/paper/35881/fa

    IEEE: کپی

    الناز گیوه چی، شکوه نوابی نژاد، و ولی اله فرزاد، “مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری و الگوی ارتباط بدون خشونت بر کاهش مشکلات برونی سازی شده کودکان،” مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، vol. 25، no. 5 ، pp. 333–346، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/35881/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button