مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

756
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مولفه های دانش بر برند ملی در کشورهای منتخب جهان

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 64

چکیده

 ارتقای برند ملی با افزایش اعتبار بین المللی و ایجاد مزیت رقابتی موجب افزایش نفوذ سیاسی, تحقق اهداف صادراتی, جذب سرمایه های خارجی و توسعه صنعت گردشگری می گردد. بنابراین, بررسی تعیین کننده های آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این راستا, تحقیق حاضر با استفاده از داده های تابلویی و به روش گشتاورهای تعمیم یافته به بررسی تاثیر مولفه های دانش (شامل مشوق های اقتصادی و رژیم نهادی, سیستم ابداعات و نوآوری, آموزش و توسعه منابع انسانی و زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات) بر برند ملی در 82 کشور منتخب جهان طی دوره 2017-2011 پرداخته است. نتایج نشان داد, تاثیر مشوق های اقتصادی و رژیم نهادی, سیستم ابدعات و نوآوری, آموزش و توسعه منابع انسانی و زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات بر برند ملی مثبت و معنادار است؛ و در این بین, تاثیر مشوق های اقتصادی و رژیم نهادی از سایر مولفه های دانش بزرگتر است. همچنین, متغیر کنترلی سرمایه طبیعی بر برند ملی تاثیر مثبت و معناداری داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاه آبادی، ابوالفضل، و سعادت، ندا. (1399). تاثیر مولفه های دانش بر برند ملی در کشورهای منتخب جهان. مدیریت کسب و کار بین المللی، 3(1 )، 45-64. SID. https://sid.ir/paper/361637/fa

    Vancouver: کپی

    شاه آبادی ابوالفضل، سعادت ندا. تاثیر مولفه های دانش بر برند ملی در کشورهای منتخب جهان. مدیریت کسب و کار بین المللی[Internet]. 1399؛3(1 ):45-64. Available from: https://sid.ir/paper/361637/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل شاه آبادی، و ندا سعادت، “تاثیر مولفه های دانش بر برند ملی در کشورهای منتخب جهان،” مدیریت کسب و کار بین المللی، vol. 3، no. 1 ، pp. 45–64، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361637/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button