مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

797
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

707
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی شبکه های اجتماعی مجازی بر اعتماد در روابط بین فردی و اهمال کاری تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 462 | صفحه پایان 471

چکیده

 مقدمه: با پیدایش شبکه های اجتماعی, استفاده از این شبکه ها جزء جدایی ناپذیر زندگی بسیاری از دانشجویان شده است. این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی شبکه های اجتماعی مجازی بر اعتماد در روابط بین فردی و اهمال کاری تحصیلی دانشجویان انجام شد. روش ها: این مطالعه نیمه تجربی در دانشکده پیراپزشکی بهبهان در سال 98-97 انجام شد. جامعه پژوهش دانشجویان رشته اتاق عمل (167نفر) بودند که به طور تصادفی در دو گروه شاهد و تجربی قرار گرفتند. گروه تجربی علاوه بر روش آموزش معمول از کتاب الکترونیکی ارسال شده در یکی از شبکه های اجتماعی استفاده نمودند و نکات مهم و مثال های جلسات گذشته را به صورت پیام از طریق شبکه اجتماعی دریافت نمودند. ابزارهای گردآوری اطلاعات پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبولوم (Salomon & Rothbloo), پرسشنامه اعتماد در روابط بین فردی و پرسشنامه میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی بود. جهت تحلیل اطلاعات از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیری استفاده شد. نتایج: بعد از کنترل اثرات پیش آزمون, نتایج تفاوت معناداری بین دو گروه شاهد و تجربی در مورد اهمال کاری تحصیلی با 01/0>P, 91/71F= نشان داد و با توجه به اندازه اثر استفاده از شبکه های مجازی 36% از واریانس متغیر اهمال کاری تحصیلی را پیش بینی می کرد. همچنین بین دو گروه شاهد و تجربی متغیر اعتماد در روابط بین فردی, با 01/0>P, 13/80 F =, تفاوت معناداری مشاهده شد و استفاده از شبکه های مجازی 44% از واریانس متغیر اعتماد بین فردی را پیش بینی می کرد. نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در تدریس و آموزش, در کاهش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان مؤثر بوده است و همچنین موجب بهبود اعتماد بین فردی آنها می شود. بنابراین پیشنهاد می شود جهت بهره گیری از شبکه های اجتماعی مجازی در آموزش, برنامه ریزی های لازم به منظور استفاده صحیح از آن به عمل آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی آبادی، خدیجه، فلاحی، مریم، و کماسی، مهدی. (1398). اثربخشی شبکه های اجتماعی مجازی بر اعتماد در روابط بین فردی و اهمال کاری تحصیلی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 19(82 )، 462-471. SID. https://sid.ir/paper/363638/fa

    Vancouver: کپی

    علی آبادی خدیجه، فلاحی مریم، کماسی مهدی. اثربخشی شبکه های اجتماعی مجازی بر اعتماد در روابط بین فردی و اهمال کاری تحصیلی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛19(82 ):462-471. Available from: https://sid.ir/paper/363638/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه علی آبادی، مریم فلاحی، و مهدی کماسی، “اثربخشی شبکه های اجتماعی مجازی بر اعتماد در روابط بین فردی و اهمال کاری تحصیلی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 19، no. 82 ، pp. 462–471، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363638/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا