Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

545
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

508
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دانش و تصمیم گیری بالینی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان درخصوص کاربرد طب انتقال خون در پرستاری کودکان

صفحات

 صفحه شروع 188 | صفحه پایان 199

چکیده

 سابقه و هدف: در حیطه مراقبتی کودکان, شرایط بالینی نیازمند به تزریق خون بسیار اورژانسی بوده و تزریق به موقع در بیشترمواقع منجر به بهبود پیامدهای بالینی می گردد, لذا جهت اطمینان از کفایت شایستگی های بالینی دانشجویان پرستاری در این حوزه, ارزیابی میزان دانش و تصمیم گیری بالینی دانشجویان انجام گردید. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-مقطعی در سال 1398 بر روی 110 دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان, به صورت در دسترس انجام گردید. داده ها از طریق پرسشنامه طراحی شده توسط محقق در سه بعد مشخصات فردی, دانش و تصمیم گیری بالینی دانشجویان در خصوص کاربرد طب انتقال خون در پرستاری کودکان پس از تایید روایی و پایایی جمع آوری گردید. برای تحلیل داده ها از آمارهای توصیفی و استنباطی پارامتریک و غیر پارامتریک با نرم افزار آماری 16 SPSS استفاده شد(05/0 p<). یافته ها: میانگین به درصد نمرات دانش دانشجویان 06/23 ± 57/50 و تصمیم گیری بالینی دانشجویان 18/20 ± 33/31 بود. ارتباط مثبت مستقیم معناداری بین نمرات دانش و نمره تصمیم گیری بالینی وجود داشت(49/0 r =, 001/0 p<). بین تجربه کار دانشجویی, سابقه دریافت خون در خویشاوندان و تجربه مراقبت از بیمار دریافت کننده خون در کارآموزی با نمرات دانش و تصمیم گیری بالینی ارتباط معناداری وجود داشت. نتیجه گیری: با توجه به سطح متوسط دانش و سطح پایین تصمیم گیری بالینی دانشجویان, جهت ارتقای ایمنی بیماران, بهتر است دست اندرکاران آموزش قبل از فارغ التحصیلی دانشجویان با برگزاری دوره های تکمیلی و کاربرد روش های آموزشی مبتنی بر شایستگی بالینی, از فرصت های یادگیری بالینی در حوزه طب انتقال خون استفاده نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طاهری ازبرمی، زهرا، رفیعی پاپکیاده، صغری، رضایی تکلیمی، مهشید، و کاظم نژادلیلی، احسان. (1399). دانش و تصمیم گیری بالینی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان درخصوص کاربرد طب انتقال خون در پرستاری کودکان. پژوهشی خون، 17(3 )، 188-199. SID. https://sid.ir/paper/364830/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری ازبرمی زهرا، رفیعی پاپکیاده صغری، رضایی تکلیمی مهشید، کاظم نژادلیلی احسان. دانش و تصمیم گیری بالینی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان درخصوص کاربرد طب انتقال خون در پرستاری کودکان. پژوهشی خون[Internet]. 1399؛17(3 ):188-199. Available from: https://sid.ir/paper/364830/fa

    IEEE: کپی

    زهرا طاهری ازبرمی، صغری رفیعی پاپکیاده، مهشید رضایی تکلیمی، و احسان کاظم نژادلیلی، “دانش و تصمیم گیری بالینی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان درخصوص کاربرد طب انتقال خون در پرستاری کودکان،” پژوهشی خون، vol. 17، no. 3 ، pp. 188–199، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364830/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا