Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,519
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,017
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر تعامل همه جانبه بر تعاملات و رابطه اجتماعی کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم

صفحات

 صفحه شروع 603 | صفحه پایان 614

چکیده

 زمینه و هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر بخشی مداخله تعامل همه جانبه بر تعاملات اجتماعی و ارتباط اجتماعی کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم است. اختلال طیف اوتیسم یکی از اختلالات رشد است و تا کنون روش های مختلفی جهت کاهش علایم آن ایجاد شده, در این پژوهش روش تعامل همه جانبه مورد آزمون قرار گرفته است. روش: این پژوهش به دلیل بکار گیری نمونه غیره تصادفی نیمه آزمایشی و با گروه کنترل و مرحله پیش آزمون و پس آزمون می باشد. جامعه این پژوهش شامل کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم است که به وسیله نمونه گیری دردسترس از میان مراکز اوتیسم شهر اهواز مرکز نهال انتخاب و تعداد 11 کودک در گروه آزمایش و 11 نفر نیز در گروه کنترل قرار گرفتند. از مقیاس درجه بندی اوتیسم گیلیام (گارس) جهت اندازه گیری متغیرهای پژوهش استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل نتایج از روش های آماری توصیفی شامل میانگین و انحراف معیار و به منظور بررسی اثر بخشی مداخله از آزمون تحلیل کواریانس چند متغیری استفاده شد. بحث و نتیجه گیری: با توجه به یافته ها روش تعامل همه جانبه بر بعد تعامل اجتماعی موثر است ولی بر بعد ارتباط موثر نبود. بعد ارتباط عمدتا کاربرد زبان را در بر می گیرد و حوزه اختصاصی تری نسبت به تعامل به طور عام است بنابراین اثربخشی این روش بر تعامل اجتماعی تایید شد ولی بر ارتباط اجتماعی مورد تایید قرار نگرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، سارا، عسگری، پرویز، و حیدری، علیرضا. (1398). اثر تعامل همه جانبه بر تعاملات و رابطه اجتماعی کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم. مجله علمی پزشکی جندی شاپور، 18(6 )، 603-614. SID. https://sid.ir/paper/364913/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی سارا، عسگری پرویز، حیدری علیرضا. اثر تعامل همه جانبه بر تعاملات و رابطه اجتماعی کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم. مجله علمی پزشکی جندی شاپور[Internet]. 1398؛18(6 ):603-614. Available from: https://sid.ir/paper/364913/fa

    IEEE: کپی

    سارا کریمی، پرویز عسگری، و علیرضا حیدری، “اثر تعامل همه جانبه بر تعاملات و رابطه اجتماعی کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم،” مجله علمی پزشکی جندی شاپور، vol. 18، no. 6 ، pp. 603–614، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364913/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا