مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر تصویر و شخصیت برند شهری و تاثیر آن ها بر نگرش و قصد انتخاب مقصد گردشگری مطالعه موردی: شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 50

چکیده

 این پژوهش به بررسی تاثیرات تصویر و شخصیت مقصد بر نگرش و قصد انتخاب مقصد گردشگری پرداخته است. ازآنجاکه مهم ترین هدف در صنعت گردشگری جذب هرچه بیشتر گردشگران برای دیدن کشور, منطقه یا محلی خاص است, بنابراین باید مولفه های موثر در جذب گردشگران به خوبی شناسایی شوند. ازجمله مهم ترین این مولفه ها, می توان به تصویر و شخصیت مقصد اشاره کرد که بازاریابان صنعت گردشگری از طریق ترکیب این دو با مفهوم برند در پی تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر نگرش گردشگران هستند, تا بدین وسیله بر قصد رفتاری آن ها اثر گذاشته و گردشگران را به بازدید مجدد از مقصد ترغیب کنند. جامعه آماری این پژوهش متشکل از گردشگران داخلی شهر تهران است. داده های جمع آوری شده از طریق نرم افزار آموس و SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. در این پژوهش از مدل معادلات ساختاری برای آزمون فرضیات تحقیق و روابط بین متغیرهای تحقیق (تصویر مقصد, شخصیت مقصد, نگرش و قصد رفتاری) استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که تصویر مقصد بر شخصیت مقصد و نگرش به مقصد اثر مثبت دارد. همچنین, یافته های پژوهش اثر شخصیت مقصد بر تصویر مقصد و نگرش به مقصد را نیز تایید کرد و درنهایت اینکه تاثیر نگرش به مقصد بر قصد رفتاری و انتخاب مقصد گردشگری نیز مورد تایید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرمحمدی، یزدان، جلالیان، سیداسحاق، و منصوری، سمانه. (1399). اثر تصویر و شخصیت برند شهری و تاثیر آن ها بر نگرش و قصد انتخاب مقصد گردشگری مطالعه موردی: شهر تهران. گردشگری شهری، 7(2 )، 37-50. SID. https://sid.ir/paper/366367/fa

    Vancouver: کپی

    شیرمحمدی یزدان، جلالیان سیداسحاق، منصوری سمانه. اثر تصویر و شخصیت برند شهری و تاثیر آن ها بر نگرش و قصد انتخاب مقصد گردشگری مطالعه موردی: شهر تهران. گردشگری شهری[Internet]. 1399؛7(2 ):37-50. Available from: https://sid.ir/paper/366367/fa

    IEEE: کپی

    یزدان شیرمحمدی، سیداسحاق جلالیان، و سمانه منصوری، “اثر تصویر و شخصیت برند شهری و تاثیر آن ها بر نگرش و قصد انتخاب مقصد گردشگری مطالعه موردی: شهر تهران،” گردشگری شهری، vol. 7، no. 2 ، pp. 37–50، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366367/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button