مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

517
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی توانایی های علمی و آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان

صفحات

 صفحه شروع 455 | صفحه پایان 461

چکیده

 مقدمه: اولین گام برنامه ریزی آموزشی شناسایی نیازهای آموزشی و اولویت بندی آن ها است که اگر این مرحله به درستی انجام شود, اجرای فرایندهای توسعه ی آموزشی راحت تر و مؤثرتر خواهد بود. این مطالعه با هدف تعیین توانایی های علمی و آموزشی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان از دیدگاه ایشان اجرا گردید. روش ها: این مطالعه مقطعی در سال 1396 در دانشگاه علوم پزشکی همدان صورت پذیرفت. جامعه آماری شامل کلیه اساتید دانشگاه علوم پزشکی همدان بود, که 205 نفر از اساتید با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که پس از تأیید روایی و پایایی آن اساتید نظرات خود را در مورد توانایی های علمی و آموزشی در چهار حیطه بر اساس مقیاس 5 درجه ای لیکرت با امتیاز 1 تا 5 اظهار نمودند. داده ها پس از جمع آوری از طریق آزمون های آماری t تک نمونه ای و تحلیل واریانس فریدمن تجزیه و تحلیل گردید. نتایج: از نظر اعضای هیأت علمی, میانگین توانایی های علمی و آموزشی بر اساس امتیاز به ترتیب مهارت طراحی برنامه درسی (میانگین امتیاز= 3± 10/4), به مهارت یاددهی و یادگیری (میانگین امتیاز= 2± 24/4), مهارت ارزشیابی آموزشی (میانگین امتیاز= 2± 31/4) و مهارت مشاوره و ارتباط (میانگین امتیاز= 2± 53/4) به ترتیب به عنوان اولویت های توانایی های علمی و آموزشی, از دیدگاه اساتید بود. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه بیانگر این مسأله بود که لازم است تمهیداتی در مورد حوزه طراحی برنامه درسی از نظر اعضای هیأت علمی به عنوان اولویت اول توانایی های علمی و آموزشی اتخاذ شود و برگزاری دوره های آموزشی خاص جهت آشنایی بیش تر اساتید با عناصر و مولفه های طراحی برنامه درسی در دانشگاه علوم پزشکی همدان فراهم گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صداقت، احمد، و محمدبیگی، رویا. (1398). ارزیابی توانایی های علمی و آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 19(82 )، 455-461. SID. https://sid.ir/paper/366604/fa

    Vancouver: کپی

    صداقت احمد، محمدبیگی رویا. ارزیابی توانایی های علمی و آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛19(82 ):455-461. Available from: https://sid.ir/paper/366604/fa

    IEEE: کپی

    احمد صداقت، و رویا محمدبیگی، “ارزیابی توانایی های علمی و آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 19، no. 82 ، pp. 455–461، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366604/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button