مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

768
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

762
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

منابع استرس و ترس دانشجویان پرستاری در بالین: مطالعه مروری

صفحات

 صفحه شروع 473 | صفحه پایان 484

چکیده

 پیش زمینه و هدف استرس بالای تجربه شده توسط دانشجویان پرستاری در بالین از موانع مهم یادگیری و حرفه ای شدن آن ها می باشد. برای حل چنین مشکلی شناسایی و دسته بندی منابع ترس و استرس دانشجویان در محیط بالینی ایران ضروری به نظر می رسد, که مطالعه حاضر باهدف مرور و جمع بندی منابع استرس و ترس دانشجویان پرستاری در بالین انجام شد. روش کار در مرور متون در پایگاه داده های در بازه زمانی سال های 2000-2017, 28 مقاله معیارهای ورود به مطالعه را کسب کردند که به منابع ترس و استرس دانشجویان پرستاری در بالین پرداخته بودند. یافته ها بیشتر مطالعات ورود به بالین را به عنوان یکی از منابع ترس و استرس دانشجویان در دوره تحصیلی یادکرده بودند. ترس از انجام اشتباه کار از منابع مهم ترس و استرس دانشجویان موقع حضور در بالین بود. هرچند ناآشنایی با بخش و یا تجهیزات و حتی ارتباط با بیماران, پرستاران و سایر کادر درمانی نیز از منابع عمده ترس و استرس دانشجویان شناسایی شده بود. بحث و نتیجه گیری احساس نداشتن حامی مناسب در بالین توسط دانشجو و کمبود اعتماد به صلاحیت نظری و عملی در دانشجو برای انجام مراقبت در بالین می تواند ریشه بیشتر ترس ها و استرس های آن ها باشد. آشناسازی دانشجویان با محیط بالینی قبل از ورود به بالین, استفاده از مربیان دلسوز و باتجربه و نیز آموزش روش های مقابله با استرس می تواند در کسب تجارب بالینی مثبت توسط دانشجویان کمک کننده باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علی افسری ممقانی، ابراهیم، و رحمانی، آزاد. (1398). منابع استرس و ترس دانشجویان پرستاری در بالین: مطالعه مروری. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 17(6 (پی در پی 119) )، 473-484. SID. https://sid.ir/paper/367317/fa

    Vancouver: کپی

    علی افسری ممقانی ابراهیم، رحمانی آزاد. منابع استرس و ترس دانشجویان پرستاری در بالین: مطالعه مروری. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1398؛17(6 (پی در پی 119) ):473-484. Available from: https://sid.ir/paper/367317/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم علی افسری ممقانی، و آزاد رحمانی، “منابع استرس و ترس دانشجویان پرستاری در بالین: مطالعه مروری،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 17، no. 6 (پی در پی 119) ، pp. 473–484، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/367317/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button