مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

910
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

534
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد دو بعد عینی و ذهنی مدل همخوانی فرد – محیط P-E) Fit) در استرس معلمان تبریز و بازتابهای آن در عوارض جسمی و روانی آنان

صفحات

 صفحه شروع 257 | صفحه پایان 289

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 استرس براساس دیدگاههای مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است. یکی از این دیدگاههای مدل همخوانی فرد – محیط است که از مهمترین دیدگاههای موجود می باشد. در این تحقیق سعی شده است این مدل در میان معلمان تبریز به کار گرفته شود، تا نکویی بر ارزش آن مورد ارزیابی قرار گیرد. به این منظور 976 نفر از معلمان مقاطع مختلف تحصیلی (656 نفر زن و 330 نفر مرد) پرسشنامه محقق ساخته ای را تکمیل نمودند. علاوه بر آن مدیران مدارس انتخابی نیز 196 پرسشنامه راجع به معلمان تکمیل نمودند. نتایج به دست آمده حاکی است که ناهمخوانی معلمان با محیط شغلی تاثیر قابل ملاحظه ای در فشار روانی و عوارض جسمی و روانی آنان دارد. علاوه بر آن، این بررسی نشان می دهد که اظهارات مدیران در مورد عدم همخوانی فردی – محیطی معلمان با اظهارات خود معلمان تفاوت بارزی دارد و دیدگاههای متفاوتی را در این زمینه نشان می دهد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گروسی فرشی، میرتقی، و طباطبایی، سیدمحمود. (1379). کاربرد دو بعد عینی و ذهنی مدل همخوانی فرد – محیط P-E) Fit) در استرس معلمان تبریز و بازتابهای آن در عوارض جسمی و روانی آنان . نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز)، 43(176-175)، 257-289. SID. https://sid.ir/paper/368499/fa

    Vancouver: کپی

    گروسی فرشی میرتقی، طباطبایی سیدمحمود. کاربرد دو بعد عینی و ذهنی مدل همخوانی فرد – محیط P-E) Fit) در استرس معلمان تبریز و بازتابهای آن در عوارض جسمی و روانی آنان . نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز)[Internet]. 1379؛43(176-175):257-289. Available from: https://sid.ir/paper/368499/fa

    IEEE: کپی

    میرتقی گروسی فرشی، و سیدمحمود طباطبایی، “کاربرد دو بعد عینی و ذهنی مدل همخوانی فرد – محیط P-E) Fit) در استرس معلمان تبریز و بازتابهای آن در عوارض جسمی و روانی آنان ،” نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز)، vol. 43، no. 176-175، pp. 257–289، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368499/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button