مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

519
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های درک شده طرح ملی آهن یاری در مدارس از منظر سودبرندگان

صفحات

 صفحه شروع 257 | صفحه پایان 266

چکیده

 زمینه و هدف: کمبود آهن در بدن, علت اصلی کم خونی می باشد و کمابیش مصرف مکمل آهن بهترین گزینه موجود برای رفع کمبود آهن و کم خونی فقر آهن در زنان و کودکان خردسال است. مطالعه حاضر با هدف آگاهی رسانی چالش ها طرح کشوری آهن یاری در مدارس دخترانه از منظر سودبرندگان انجام شده است. روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه کیفی از نوع تحلیل محتوا می باشد. داده های این مطالعه به روش بحث گروهی متمرکز, مصاحبه های نیمه عمیق و به روش نیمه ساختارمند با مشارکت جامعه هدف دانش آموزان, والدین, مدیران مدارس و مربیان سلامت مدارس از آبان 1395 تا دی 1395 در شهر گناباد انجام گرفت. افراد شرکت کننده به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و جمع آوری داده ها تا اشباع داده ها ادامه یافت. یافته ها: در راستای پاسخگویی به 4 سوال اصلی این پژوهش که شامل نقاط قوت, معایب و موانع اجرای برنامه, راهکارها و چالش های اصلاحی برنامه بود, یافته ها: ی حاصل از انجام بحث های گروهی و مصاحبه های نیمه عمیق با سودبرندگان برنامه در 12طبقه ی فواید درک شده فردی, فواید درک شده اجرایی یا مدیریتی, معایب جسمی درک شده, معایب مربوط به قرص, معایب برنامه ریزی, معایب اجرایی برنامه, موانع آموزشی و آگاهی رسانی, موانع مربوط به مصرف قرص, موانع مدیریتی و اجرایی, اصلاح برنامه اجرایی, اصلاح ادراک فردی و اصلاح شکل قرص ها دسته بندی گردید. نتیجه گیری: برای انجام بهتر برنامه مکمل یاری آهن نیاز به مداخله در سطوح فردی, بین فردی, درون سازمانی و بین سازمانی می باشد تا حمایت همه جانبه از برنامه صورت گیرد و در نهایت بهره وری برنامه افزایش پیدا کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عالمی، علی، زارعی، فاطمه، طهرانی، هادی، حسینی، زهرا، و جعفری، علیرضا. (1398). چالش های درک شده طرح ملی آهن یاری در مدارس از منظر سودبرندگان. مجله دانشکده پزشکی، 77(4 )، 257-266. SID. https://sid.ir/paper/369535/fa

Vancouver: کپی

عالمی علی، زارعی فاطمه، طهرانی هادی، حسینی زهرا، جعفری علیرضا. چالش های درک شده طرح ملی آهن یاری در مدارس از منظر سودبرندگان. مجله دانشکده پزشکی[Internet]. 1398؛77(4 ):257-266. Available from: https://sid.ir/paper/369535/fa

IEEE: کپی

علی عالمی، فاطمه زارعی، هادی طهرانی، زهرا حسینی، و علیرضا جعفری، “چالش های درک شده طرح ملی آهن یاری در مدارس از منظر سودبرندگان،” مجله دانشکده پزشکی، vol. 77، no. 4 ، pp. 257–266، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/369535/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button