مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

772
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی پارادایمی خلق ارزش برند مقصدهای گردشگری ایران

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 222

چکیده

 با توجه به جایگاه صنعت گردشگری در دنیا, رقابت در جذب گردشگر در میان مقصدهای مختلف جهان چهره ای تنگاتنگ به خود گرفته است. امروزه همه دریافته اند که این صنعت همانند مخزن سوختی عمل می کند که پایان ناپذیر است و عایدی آن در مرور زمان, قالبی تصاعدی به خود می گیرد. در ایران باتوجه به پتانسیل بالای گردشگری, لازم است از این منبع درآمدی نامحدود در قالب ارزش در راستای رشد و توسعه پایدار, بهره گیری لازم گرفته شود. چرا که ارزش آفرینی برند مقصد موجب می شود یک مقصد در مقایسه با دیگری در جایگاه رقابتی بالاتر و نهایتا مورد انتخاب گردشگران قرار گیرد. در پژوهش حاضر, ابتدا به بررسی ادبیات موجود, پرداخته شد. سپس با تکنیک مصاحبه با 18 نفر از خبرگان داده های مرتبط با خلق ارزش برند مقصد استخراج شد. سپس با روش گراندد تیوری, مفاهیم استخراج و بعد مقوله بندی آنها صورت گرفت که در نهایت الگوی پاردایمی طراحی گردید. در نتایج حاصل عواملی چون رشد اقتصادی, توسعه پایدار مقصد, جذب سرمایه و شناخت تمدن جهانی کشور به عنوان مقولات علی خلق ارزش برند مقصد و مقولاتی چون طراحی هویت مقصد, تبلیغات, برنامه ریزی, تامین به عنوان راهبردها و مقولاتی مانند تنوع اقوام, ضعف قوانین و عدم الگوبرداری به عنوان مداخله کننده در تحقق راهبردها عنوان شد. در ادامه, عوامل زمینه ای تحقق راهبردها شامل ارث بری مدیران, مدیریت یکپارچه, همکاری بخش دولتی و خصوصی عنوان شد. برحسب این پژوهش, پیامدهای حاصل از خلق ارزش برند مقصد شامل رشد سیاسی, اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی, رونق گردشگری, توسعه پایدار و سایر موارد عنوان شده می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جهانیان، منوچهر، آقایی، محمد، و واحدی، الهام. (1399). الگوی پارادایمی خلق ارزش برند مقصدهای گردشگری ایران. مطالعات اجتماعی گردشگری، 8(16 )، 191-222. SID. https://sid.ir/paper/361077/fa

    Vancouver: کپی

    جهانیان منوچهر، آقایی محمد، واحدی الهام. الگوی پارادایمی خلق ارزش برند مقصدهای گردشگری ایران. مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1399؛8(16 ):191-222. Available from: https://sid.ir/paper/361077/fa

    IEEE: کپی

    منوچهر جهانیان، محمد آقایی، و الهام واحدی، “الگوی پارادایمی خلق ارزش برند مقصدهای گردشگری ایران،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 8، no. 16 ، pp. 191–222، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361077/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button