مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

369
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

550
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقد روش شناختی رویکرد ترکیبی ناروائز در تربیت اخلاقی

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 159

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش نقد روش شناختی رویکرد ترکیبی ناروایز در تربیت اخلاقی است. برای این منظور نخست بر اساس الگوی معینی استلزام های روش شناختی ترکیب راهبردها مد نظر قرار گرفت. سپس بر اساس این الگو, هدف و روند گزینش رویکردهای مبدا, سطح و نوع ترکیب, ساختار و معانی اصطلاحات بکار رفته در رویکرد ناروایز و رویکردهای مبدا و وجود یا فقدان فرازبان در رویکرد ناروایز ارزیابی و نقد شده است. نتایج حاکی از این است که ساختار رویکردهای مبدا به لحاظ مبنایی متعارض هستند, با این حال ناروایز به کشف یا ساخت فرازبان یا زبان مشترکی اقدام نکرده است و فقط اصطلاحاتی از دو رویکرد را به طور افقی در کنار هم قرار داده است؛ به نظر می رسد که برخلاف ادعای او, در عمل, ترکیبی صورت نگرفته است. علاوه بر این بررسی محتوا و معانی اصطلاحات بکار رفته در دیدگاه ناروایز و رویکردهای مبدا نشان می دهد که این اصطلاحات در واقع همان رویکرد تربیت منش را ارایه می دهند یا حداقل تقریر دیگری از رویکرد تربیت منش ارایه شده است. بنابراین ترکیب ارایه شده توسط ناروایز از لحاظ سازواری با چالش جدی مواجه است و ترکیبی التقاطی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاتمی گروه، عماد، غفاری، ابوالفضل، باقری نوع پرست، خسرو، و شعبانی ورکی، بختیار. (1398). نقد روش شناختی رویکرد ترکیبی ناروائز در تربیت اخلاقی. فلسفه تربیت، 4(2 )، 145-159. SID. https://sid.ir/paper/370619/fa

    Vancouver: کپی

    حاتمی گروه عماد، غفاری ابوالفضل، باقری نوع پرست خسرو، شعبانی ورکی بختیار. نقد روش شناختی رویکرد ترکیبی ناروائز در تربیت اخلاقی. فلسفه تربیت[Internet]. 1398؛4(2 ):145-159. Available from: https://sid.ir/paper/370619/fa

    IEEE: کپی

    عماد حاتمی گروه، ابوالفضل غفاری، خسرو باقری نوع پرست، و بختیار شعبانی ورکی، “نقد روش شناختی رویکرد ترکیبی ناروائز در تربیت اخلاقی،” فلسفه تربیت، vol. 4، no. 2 ، pp. 145–159، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370619/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button