مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

504
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

593
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی دانشجویان از تدریس اساتید در اوایل ترم و تاثیر آن بر نتایج ارزشیابی اساتید در پایان ترم

صفحات

 صفحه شروع 225 | صفحه پایان 233

چکیده

 مقدمه: یکی از اهداف سیستم های آموزشی, بهبود کیفیت تدریس و رضایت دانشجویان از دوره درسی است. پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر ارزشیابی دانشجویان از تدریس اساتید در اوایل ترم بر نتایج ارزشیابی اساتید در پایان ترم طراحی گردید. روش ها: در این مطالعه مداخله ای شاهددار, تعداد 30 نفر از اعضای هیأت علمی دانشکده پرستاری – مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران در دو گروه تجربی و شاهد قرار گرفتند. در هر دو گروه ارزشیابی در اوایل و پایان ترم انجام شد, نتایج ارزشیابی اوایل ترم, در اختیار اساتید گروه تجربی قرار گرفت. در پایان ترم, پس ازانجام ارزشیابی پایانی تفاوت نمرات ارزشیابی اوایل ترم و پایان ترم در دو گروه مقایسه شد. ابزار جمع آوری داده ها, پرسشنامه حاوی اطلاعات دموگرافیک و فرم ارزشیابی دانشجویان ازتدریس اساتید بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری توصیفی, تی مستقل, تی زوج, یا آزمون های ناپارامتری ویلکاکسون و من-ویتنی استفاده گردید. نتایج: میانگین اختلاف نتایج ارزشیابی اوایل ترم با پایان ترم در دو گروه شاهد و تجربی (51/4=t و 01/0>P) تفاوت معناداری را نشان داد. در گروه شاهد 06/0=, sd 05/0= ) ودر گروه تجربی 035/0=, sd 49/0= (01/0>P). نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان دهنده تأثیر مثبت انجام ارزشیابی دانشجویان از اساتید در اوایل ترم است. آگاهی اساتید در طول ترم از نظرات دانشجویان, می تواند سبب ارتقای کیفیت تدریس آنان شود و رضایت مندی دانشجویان را ارتقا دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هورسان، هایده، هورسان، رزا، روشندل، سولماز، و نکاوند، مهراندخت. (1397). ارزشیابی دانشجویان از تدریس اساتید در اوایل ترم و تاثیر آن بر نتایج ارزشیابی اساتید در پایان ترم. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(81 )، 225-233. SID. https://sid.ir/paper/370807/fa

    Vancouver: کپی

    هورسان هایده، هورسان رزا، روشندل سولماز، نکاوند مهراندخت. ارزشیابی دانشجویان از تدریس اساتید در اوایل ترم و تاثیر آن بر نتایج ارزشیابی اساتید در پایان ترم. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛18(81 ):225-233. Available from: https://sid.ir/paper/370807/fa

    IEEE: کپی

    هایده هورسان، رزا هورسان، سولماز روشندل، و مهراندخت نکاوند، “ارزشیابی دانشجویان از تدریس اساتید در اوایل ترم و تاثیر آن بر نتایج ارزشیابی اساتید در پایان ترم،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 18، no. 81 ، pp. 225–233، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370807/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا