مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

444
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سندرم فرسودگی شغلی در میان اعضای هیئت علمی و مدرسان یکی از دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 467 | صفحه پایان 475

چکیده

 زمینه و هدف: فرسودگی شغلی اعضای هئیت علمی و مدرسان در نظام های آموزشی یک مشکل شناخته شده می باشد که بر روی تعامل با دانشجویان تاثیرگذار است. لذا, این مطالعه با هدف تعیین میزان سندرم فرسودگی شغلی در بین اعضای هیئت علمی و مدرسان یکی از دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی تهران تهیه و تدوین شده است. روش بررسی: مطالعه ی حاضر یک مطالعه ی توصیفی تحلیلی بود که به صورت مقطعی در سال 1395 انجام شد. پرسش نامه فرسودگی شغلی Maslach توسط 40 نفر از اعضای هیئت علمی و مدرسان دانشکده که به صورت سرشماری انتخاب شده بودند, تکمیل شد. داده ها در نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج به دست آمده نشان داد که میانگین و انحراف معیار سنی اعضای هیات علمی 18± 48 سال بود و اکثریت(42/5%) آن ها سابقه کار آموزشی 30-21 سال داشتند. تحلیل رفتگی عاطفی شرکت کنندگان در پژوهش در سطح بالا و در بعد مسخ شخصیت در حد متوسط بود و عملکرد شغلی آنها پایین تر از حد متوسط گزارش گردید. هم چنین, ارتباط معنی داری بین تحلیل رفتگی عاطفی با جنس(0. 043=P) و مسخ شخصیت با سابقه کار اجرایی(0. 043=P) به دست آمد. نتیجه گیری: با توجه به فراوانی قابل توجه فرسودگی شغلی در میان اعضای هئیت علمی و مدرسان, جهت ارتقای عملکرد شغلی آنها برگزاری جلسات حضوری و تحلیل و آسیب شناسی علت های ایجاد فرسودگی شغلی و به کارگیری مکانیزم های حمایتی از این افراد پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درگاهی، حسین، نعمانی، فاروق، و ایراندوست، کامران. (1397). بررسی سندرم فرسودگی شغلی در میان اعضای هیئت علمی و مدرسان یکی از دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی تهران. پیاورد سلامت، 12(6 )، 467-475. SID. https://sid.ir/paper/370874/fa

    Vancouver: کپی

    درگاهی حسین، نعمانی فاروق، ایراندوست کامران. بررسی سندرم فرسودگی شغلی در میان اعضای هیئت علمی و مدرسان یکی از دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی تهران. پیاورد سلامت[Internet]. 1397؛12(6 ):467-475. Available from: https://sid.ir/paper/370874/fa

    IEEE: کپی

    حسین درگاهی، فاروق نعمانی، و کامران ایراندوست، “بررسی سندرم فرسودگی شغلی در میان اعضای هیئت علمی و مدرسان یکی از دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی تهران،” پیاورد سلامت، vol. 12، no. 6 ، pp. 467–475، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370874/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button