مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

431
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نمره همدلی با بیمار و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان کارشناسی اتاق عمل

صفحات

 صفحه شروع 484 | صفحه پایان 492

چکیده

 زمینه و هدف: همدلی اساس ارتباط مراقبین درمانی با بیماران است که در فضای پراسترس و تکنولوژی محور اتاق عمل نتایج مطلوبی برای بیماران دارد. تعیین نمره همدلی با بیمار در دانشجویان اتاق عمل می تواند به پی بردن به نواقص موجود و تقویت این مهارت کمک نماید. لذا هدف از پژوهش حاضر, بررسی نمره همدلی با بیمار و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان کارشناسی اتاق عمل است. مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی از نوع توصیفی– تحلیلی در سال تحصیلی 97-1396 بر روی 110 نفر از دانشجویان سال های اول تا چهارم رشته اتاق عمل که به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شده بودند در دانشکده پرستاری-مامایی اصفهان انجام شد. ابزار پژوهش, پرسشنامه همدلی با بیمار جفرسون نسخه مربوط به دانشجویان حرفه های مختلف سلامت (JSE-HPS) بود که توسط نمونه ها تکمیل شد. تجزیه و تحلیل داده ها با آمار توصیفی و آزمون های آماری در نرم افزار SPSS. 22 انجام شد. یافته ها: میانگین نمره کل همدلی با بیمار در دانشجویان اتاق عمل 2/14± 2/89 و میانگین نمرات ابعاد همدلی شامل: اتخاذ دیدگاه 5/5± 06/55, مراقبت همدلانه 01/12± 3/26 و خود را بجای بیمار نهادن 3/2± 8/7 بود. بین نمره کل همدلی با ویژگی های دموگرافیک نمونه ها, ارتباط معنی داری مشاهده نشد. بحث و نتیجه گیری: نمره همدلی با بیمار در دانشجویان کارشناسی اتاق عمل در محدوده متوسط بود. بنابراین آموزش همدلی به دانشجویان این رشته باید موردتوجه قرار گیرد. ازآنجاکه ارتباط بین نمره همدلی با ویژگی های دموگرافیک معنی دار نشد, نتیجه گیری: قطعی در این خصوص به مطالعات بیشتری نیاز دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لارتی، نگین، آشوری، الهه، و اعرابی، اکرم. (1397). بررسی نمره همدلی با بیمار و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان کارشناسی اتاق عمل. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 16(7 (پی در پی 108) )، 484-492. SID. https://sid.ir/paper/371154/fa

    Vancouver: کپی

    لارتی نگین، آشوری الهه، اعرابی اکرم. بررسی نمره همدلی با بیمار و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان کارشناسی اتاق عمل. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1397؛16(7 (پی در پی 108) ):484-492. Available from: https://sid.ir/paper/371154/fa

    IEEE: کپی

    نگین لارتی، الهه آشوری، و اکرم اعرابی، “بررسی نمره همدلی با بیمار و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان کارشناسی اتاق عمل،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 16، no. 7 (پی در پی 108) ، pp. 484–492، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371154/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button