مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

274
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ادراک دانشجویان پرستاری از محیط آموزشی بر میزان درگیری تحصیلی آنان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی 98-1397

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 78

چکیده

 زمینه و هدف: محیط یادگیری نقش مهمی در فرایند یاددهی و یادگیری ایفا می کند. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر ادراک دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بر میزان درگیری تحصیلی آنان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی 98-1397 طراحی و اجرا شد. روش کار: در این پژوهش توصیفی-همبستگی, جامعه آماری را کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تشکیل دادند که بر اساس جدول مورگان و به شیوه تصادفی تعداد 291 آزمودنی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه های استاندارد شده ارزیابی محیط آموزشی (DREEM) و درگیری تحصیلی اسچوفیلی و همکاران (1996) استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی, ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره کلی محیط یادگیری و آموزش 81/12± 26/125 از حداکثر نمره 200 بود که به معنی وجود جنبه های مثبت بیش تر از جنبه های منفی در محیط است. یافته ها نشان داد ادراک دانشجویان از محیط یادگیری پیش بینی کننده درگیری تحصیلی آنان است. بر اساس محاسبه ضرایب رگرسیونی, حیطه های پنجگانه ادراک از محیط یادگیری و آموزش (در مدل DREEM) نقش معناداری در پیش بینی درگیری تحصیلی دانشجویان داشت (01/0>p). نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش در خصوص نقش ادراک از محیط یادگیری و آموزش در پیش بینی درگیری تحصیلی, توجه به نقش محیط و متناسب سازی آن بسیار مهم می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، زهرا، مشتاقی، سعید، و زارع، کوروش. (1399). بررسی رابطه ادراک دانشجویان پرستاری از محیط آموزشی بر میزان درگیری تحصیلی آنان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی 98-1397. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 13(39 )، 69-78. SID. https://sid.ir/paper/371420/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری زهرا، مشتاقی سعید، زارع کوروش. بررسی رابطه ادراک دانشجویان پرستاری از محیط آموزشی بر میزان درگیری تحصیلی آنان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی 98-1397. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛13(39 ):69-78. Available from: https://sid.ir/paper/371420/fa

    IEEE: کپی

    زهرا جعفری، سعید مشتاقی، و کوروش زارع، “بررسی رابطه ادراک دانشجویان پرستاری از محیط آموزشی بر میزان درگیری تحصیلی آنان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی 98-1397،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 39 ، pp. 69–78، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371420/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button