Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,046
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

319
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساختار جلسات گزارش صبحگاهی بخش های بستری بیمارستان های آموزشی دانشگاه تیپ یک و مقایسه با استانداردهای اعلام شده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 50

چکیده

 زمینه و هدف: گزارش صبحگاهی یک روش دیرپا است, که ارتقای آن نقش مهمی در آموزش پزشکی دارد. تحقیق حاضر با هدف بررسی بعد ساختار جلسات گزارش صبحگاهی بخش های بستری بیمارستان های آموزشی دانشگاه تیپ یک و مقایسه آن با استانداردهای اعلام شده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شد.روش بررسی: این مطالعه در 5 بیمارستان اصلی محل آموزش دانشجویان شامل بخش های زنان, داخلی, بیماری های کودکان, جراحی, روانپزشکی, مغز و اعصاب, طب اورژانس, جراحی استخوان و مفاصل, بیماری های عفونی و مراقبت ویژه در هر مورد 3 نوبت و جمعا در 73 مورد به ارزشیابی 8 استاندارد مصوب پرداخت. استانداردهای مورد بررسی شامل زمان معرفی, تعداد بیمار, مدت جلسه, تناسب محل جلسه, محل برگزاری, در دسترس بودن وسایل کمک آموزشی, دفعات اجرای جلسه در طول هفته و پذیرایی ساده در جلسه بود.یافته ها: میانگین زمان معرفی هر بیمار 4.4 دقیقه, تعداد بیمار معرفی شده 3.2 مورد, میانگین مدت جلسات 47.4 دقیقه, اجرای درون بخش (61.6%), تناسب گنجایش محل 95.9%, میانگین تعداد جلسه در هفته 4.2 مورد بود. پذیرایی ساده در جلسه نیز در هیچ موردی مشاهده نشد. فراوانی وسایل کمک آموزشی در مورد تخت معاینه 79.5%, نگاتوسکوپ 89%, وایت بورد 93.2%, رایانه 87.7%, چاپگر 19.2%, اینترنت 17.8% و ویدئو پروژکتور 83.6% بود.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد ساختار کلی جلسات گزارش صبحگاهی دانشگاه مورد بررسی مطلوب بوده است, به طوری که 6 تا از 8 استاندارد, مطلوب گزارش شد. همچنین پذیرایی به صورت استاندارد نبوده, و استاندارد وسایل کمک آموزشی نیز 5 از 7 مورد مطلوب و دو مورد چاپگر و اینترنت نامطلوب بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یزدانی، شهرام، عرب، ملیحه، منصوری، بهنام، حسینی، فخرالسادات، یغمایی، مینو، خوش گفتار، زهره، اسماعیل پورزنجانی، سیمین، نقبائی، گیتی، و حلیمی اصل، علی اصغر. (1392). ساختار جلسات گزارش صبحگاهی بخش های بستری بیمارستان های آموزشی دانشگاه تیپ یک و مقایسه با استانداردهای اعلام شده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 7(2 ( ویژه نامه آموزشی))، 43-50. SID. https://sid.ir/paper/489510/fa

    Vancouver: کپی

    یزدانی شهرام، عرب ملیحه، منصوری بهنام، حسینی فخرالسادات، یغمایی مینو، خوش گفتار زهره، اسماعیل پورزنجانی سیمین، نقبائی گیتی، حلیمی اصل علی اصغر. ساختار جلسات گزارش صبحگاهی بخش های بستری بیمارستان های آموزشی دانشگاه تیپ یک و مقایسه با استانداردهای اعلام شده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1392؛7(2 ( ویژه نامه آموزشی)):43-50. Available from: https://sid.ir/paper/489510/fa

    IEEE: کپی

    شهرام یزدانی، ملیحه عرب، بهنام منصوری، فخرالسادات حسینی، مینو یغمایی، زهره خوش گفتار، سیمین اسماعیل پورزنجانی، گیتی نقبائی، و علی اصغر حلیمی اصل، “ساختار جلسات گزارش صبحگاهی بخش های بستری بیمارستان های آموزشی دانشگاه تیپ یک و مقایسه با استانداردهای اعلام شده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 7، no. 2 ( ویژه نامه آموزشی)، pp. 43–50، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/489510/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا