مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

394
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه اثر مسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتریان باشگاه های بدن سازی با نقش میانجی شهرت باشگاه

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 81

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, مطالعه اثر مسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتریان باشگاه های بدن سازی با نقش میانجی شهرت باشگاه انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است و جامعه آماری آن شامل کلیه مشتریان باشگاه های بدن سازی شهر گنبدکاووس (6320 مشتری) بود که بر حسب فرمول کوکران, 363 مشتری به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. جهت گرد آوری داده های پژوهش, از پرسش نامه های مسئولیت اجتماعی لچوگا (2012), شهرت فلدمن (2014) و وفاداری مشتریان لی (2017) استفاده شد. روایی پرسش نامه ها توسط 8 نفر از اساتید مدیریت ورزشی تایید گردید و ضریب پایایی پرسش نامه ها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب 91/0, 84/0 و 87/0 محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها و شناسایی اثرات متغیرهای تحقیق, مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار پی ال اس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد مسئولیت اجتماعی اثری مثبت و معنی دار بر شهرت باشگاه دارد (83/0=β , 53/44=t). همچنین اثر مسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتریان مثبت و معنی دار بود (33/0=β , 06/4=t). دیگر یافته تحقیق نشان داد که شهرت باشگاه اثری مثبت و معنی دار بر وفاداری مشتریان دارد (54/0=β , 92/7=t). در نهایت اثر مسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی شهرت باشگاه تایید گردید (07/0=β , 21/2=t). با توجه به نتایج پژوهش می توان چنین نتیجه گیری کرد که انجام مسئولیت های اجتماعی توسط باشگاه های بدن سازی می تواند نقش مهمی در شهرت باشگاه و افزایش وفاداری مشتریان آن ها ایفا نماید...

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بای، ناصر، اصفهانی نیا، اکرم، منظمی، امیرحسین، حاجی انزهایی، زهرا، و قنبرپورنصرتی، امیر. (1398). مطالعه اثر مسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتریان باشگاه های بدن سازی با نقش میانجی شهرت باشگاه. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، 9(17 )، 93-81. SID. https://sid.ir/paper/373204/fa

    Vancouver: کپی

    بای ناصر، اصفهانی نیا اکرم، منظمی امیرحسین، حاجی انزهایی زهرا، قنبرپورنصرتی امیر. مطالعه اثر مسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتریان باشگاه های بدن سازی با نقش میانجی شهرت باشگاه. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی[Internet]. 1398؛9(17 ):93-81. Available from: https://sid.ir/paper/373204/fa

    IEEE: کپی

    ناصر بای، اکرم اصفهانی نیا، امیرحسین منظمی، زهرا حاجی انزهایی، و امیر قنبرپورنصرتی، “مطالعه اثر مسئولیت اجتماعی بر وفاداری مشتریان باشگاه های بدن سازی با نقش میانجی شهرت باشگاه،” پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، vol. 9، no. 17 ، pp. 93–81، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373204/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button