مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

306
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

526
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سرعت ارتباط یابی بند موصولی با هسته: مقایسه ی فارسی آموزان با فارسی زبانان

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 50

چکیده

 بی تردید پیچیدگی های مفهومی و ذهنی در زبان نیز بازتاب می یابد. ساخت های موصولی نمونه ای از پیچیدگی های مفهومی و ذهنی است که در دهه های اخیر پژوهش های متعددی سعی در رمز گشایی الگوهای درک و بازنمود آن ها داشته و هرکدام به مطالعه ی جنبه ای از ویژگی های آن پرداخته اند. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری می یابد که مسئله ی آموزش زبان مطرح باشد. ما در تحقیق حاضر به منظور ایجاد سهولت در آموزش جمله واره های موصولی, خصوصاً به فارسی آموزان, چهار نوع جمله واره ی موصولی فاعلی-فاعلی, فاعلی-مفعولی, مفعولی-مفعولی و مفعولی-فاعلی را بررسی نموده ایم. سرعت درک صورت های متعددی از هر نوع بند را در قالب آزمونی رایانه ای و با استفاده از دو نرم افزار سرعت سنجِ مالتی تایمر التیمیت و تصویربردار اسنگیت, با روش مقایسه میان دو گروه مطالعه کرده ایم. داده های به دست آمده با نرم افزار اس پی اس اس نسخه ی 23 تحلیل شد و یافته های پژوهش نشان داد که میانگین متغییر سرعت درک در چهار نوع بند موصولی از نظر آماری با یکدیگر تفاوتی ندارد؛ به این صورت که میان سرعت درک و نوع بند موصولی رابطه ای وجود ندارد و هر دو گروه فارسی زبان و فارسی آموز می توانند بندهای موصولی چهارگانه را در زمان نسبتاً یکسانی درک کنند؛ اما انتخاب نوع گزینه به فارسی زبان یا فارسی آموز بودن بستگی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کامیابی گل، عطیه، و تابش فر، لیلا. (1398). بررسی سرعت ارتباط یابی بند موصولی با هسته: مقایسه ی فارسی آموزان با فارسی زبانان. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 8(2 (پیاپی 18) )، 21-50. SID. https://sid.ir/paper/374153/fa

    Vancouver: کپی

    کامیابی گل عطیه، تابش فر لیلا. بررسی سرعت ارتباط یابی بند موصولی با هسته: مقایسه ی فارسی آموزان با فارسی زبانان. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1398؛8(2 (پیاپی 18) ):21-50. Available from: https://sid.ir/paper/374153/fa

    IEEE: کپی

    عطیه کامیابی گل، و لیلا تابش فر، “بررسی سرعت ارتباط یابی بند موصولی با هسته: مقایسه ی فارسی آموزان با فارسی زبانان،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 8، no. 2 (پیاپی 18) ، pp. 21–50، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374153/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button