مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

672
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی سبک های مدیریت کلاس بر مهارت های راهبردی فراشناختی، هیجانی نارساخوانی دانشجویان ایرانی و غیرایرانی

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 128

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه ی سبک های مدیریت کلاس بر مهارت های راهبردی فراشناختی, هیجانی نارساخوانی دانشجویان غیرایرانی و ایرانی انجام شد. جامعه ی آماری پژوهش شامل کلیه ی دانشجویان غیرایرانی و ایرانی دانشگاه شیراز است که در سال تحصیلی 96-1395در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند. از میان 700 دانشجوی ایرانی و غیرایرانی, تعداد 120 دانشجوی ایرانی و 120 دانشجوی غیرایرانی با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه ی کرجسی و مورگان به عنوان نمونه انتخاب شدند. نمونه گیری با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دانشکده های شهر شیراز بود. ابزار گردآوری داده ها در سبک مدیریت کلاس پرسش نامه ی محقق ساخته بود و متغیر مهارت های راهبردی فراشناختی نیز با استفاده از پرسش نامه ی خود گزارشی اسپرلینگ که روایی آن با روش پانل متخصصان و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ محاسبه شده است, ارزیابی گردید. داده ها به کمک روش آماری تحلیل واریانس, اسپیرمن و تی مستقل تحلیل شدند. یافته های پژوهش بیانگر این مطلب است که بین سبک های مدیریت کلاس (مداخله گر, تعاملی و غیر مداخله گر) در دو گروه (دانشجویان غیرایرانی و ایرانی) تفاوت معناداری وجود دارد, بدین ترتیب که سبک های مدیریت کلاس (مداخله گر, تعاملی و غیر مداخله گر) در بین دانشجویان ایرانی در مقایسه با دانشجویان غیرایرانی در سطح بالایی قرار دارد. همچنین, از دیدگاه دانشجویان (ایرانی-غیرایرانی) دانشگاهِ شیراز در رابطه با سبک مدیریت کلاس در سه حوزه ی (غیرمداخله گر, مداخله گر, تعاملی), سبک مدیریت کلاس تعامل گرا در بین دانشجویان ایرانی بیشترین میانگین و سبک مدیریت کلاس غیرمداخله گر کمترین میانگین را داشت و در بین دانشجویان غیرایرانی, سبک مدیریت کلاس تعامل گرا بیشترین میانگین و سبک مدیریت کلاس مداخله گر کمترین میانگین را داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مظفری، محمدمهدی، و روشن قیاس، کلثوم. (1397). مقایسه ی سبک های مدیریت کلاس بر مهارت های راهبردی فراشناختی, هیجانی نارساخوانی دانشجویان ایرانی و غیرایرانی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 7(2 (پیاپی 16) )، 113-128. SID. https://sid.ir/paper/374160/fa

    Vancouver: کپی

    مظفری محمدمهدی، روشن قیاس کلثوم. مقایسه ی سبک های مدیریت کلاس بر مهارت های راهبردی فراشناختی, هیجانی نارساخوانی دانشجویان ایرانی و غیرایرانی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1397؛7(2 (پیاپی 16) ):113-128. Available from: https://sid.ir/paper/374160/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی مظفری، و کلثوم روشن قیاس، “مقایسه ی سبک های مدیریت کلاس بر مهارت های راهبردی فراشناختی, هیجانی نارساخوانی دانشجویان ایرانی و غیرایرانی،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 7، no. 2 (پیاپی 16) ، pp. 113–128، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374160/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button