مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

276
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

483
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی مسوولیت اجتماعی شرکت ها در صنعت بانکداری با تمرکز بر متغیر وابستگی به برند و کارکرد آن در حوزه حقوق شهروندی (نظریه داده بنیاد)

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 160

چکیده

 زمینه و هدف: مسوولیت اجتماعی به عنوان یک فعالیت اجتماعی که ارتباط زیادی با حقوق شهروندی پیدا می کند, مورد توجه شرکت ها و سازمان های اقتصادی نیز قرار گرفته است. به همین دلیل هدف اصلی پژوهش حاضر, بررسی موضوع مسوولیت اجتماعی شرکت ها با توجه به حقوق شهروندی است. مواد و روش ها: روش مورد استفاده در این پژوهش, روش داده بنیاد است. در این روش, برخلاف سایر روش ها که کار پژوهش را از فرضیه آغاز می کنند, جهت ساختن نظریه ای نو تلاش می شود که خود به خلق نظریه ای جدید در حوزه ای خاص منجر می شود. به طور مشخص, نظریه جدید با بهره گیری از دیدگاه متخصصان و کارشناسان صورت می گیرد که پس از جمع آوری اطلاعات آنان, نظریات مزبور در قالب کدهای معینی اعلام می شود و در نهایت به صورت مدل نظری منسجم بیان می شود. یافته ها: با توجه به نظریاتی که از دیدگاه متخصصان و کارشناسان حوزه شرکت ها به دست آمد, عواملی همچون هوش اجتماعی, شرایط سیاسی مطلوب, حمایت اجتماعی, رهبری تحول آفرین, پاسخگویی مدیران و کارکنان, رعایت حقوق اجتماعی, توجه به اخلاق اسلامی, کمک های انسان دوستانه و مشارکت در فعالیت های خیریه اجتماعی می تواند به تحقق حقوق شهروندی کمک نماید. نتیجه گیری: با توجه به مدلی که برای ایجاد مسوولیت اجتماعی شرکت ها در صنعت بانکداری طراحی شد, توجه مدیران شرکت ها به مشتریان, شفافیت مالی در برابر آنان, رعایت تکریم افراد, کمک به حل مشکلات اجتماعی شهروندان, ترویج نگاه انسان دوستانه, رعایت حقوق مشتریان, ابعاد ارزش اجتماعی برای مشتریان, رعایت عدالت اجتماعی میان شهروندان و همچنین به کارگیری هوش اجتماعی مدیران در برخورد با مشتریان از جمله مولفه هایی است که می تواند مسوولیت اجتماعی شرکت ها را در برابر شهروندان افزایش دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فرهنگ، آرین، سعیدنیا، حمیدرضا، وهابزاده، شادان، و مهرانی، هرمز. (1399). ارائه الگوی مسوولیت اجتماعی شرکت ها در صنعت بانکداری با تمرکز بر متغیر وابستگی به برند و کارکرد آن در حوزه حقوق شهروندی (نظریه داده بنیاد). حقوق پزشکی، 14(ویژه نامه حقوق بشر و حقوق شهروندی )، 147-160. SID. https://sid.ir/paper/374293/fa

    Vancouver: کپی

    فرهنگ آرین، سعیدنیا حمیدرضا، وهابزاده شادان، مهرانی هرمز. ارائه الگوی مسوولیت اجتماعی شرکت ها در صنعت بانکداری با تمرکز بر متغیر وابستگی به برند و کارکرد آن در حوزه حقوق شهروندی (نظریه داده بنیاد). حقوق پزشکی[Internet]. 1399؛14(ویژه نامه حقوق بشر و حقوق شهروندی ):147-160. Available from: https://sid.ir/paper/374293/fa

    IEEE: کپی

    آرین فرهنگ، حمیدرضا سعیدنیا، شادان وهابزاده، و هرمز مهرانی، “ارائه الگوی مسوولیت اجتماعی شرکت ها در صنعت بانکداری با تمرکز بر متغیر وابستگی به برند و کارکرد آن در حوزه حقوق شهروندی (نظریه داده بنیاد)،” حقوق پزشکی، vol. 14، no. ویژه نامه حقوق بشر و حقوق شهروندی ، pp. 147–160، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374293/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا