Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,823
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

584
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی: فرایندی جهت ارتقای کیفیت آموزش در گروه آموزشی اطفال دانشگاه علوم پزشکی سمنان

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 176

چکیده

 سابقه و هدف: با توجه به نقش ارزیابی در ارتقا کیفیت آموزش پزشکی, هدف از این مطالعه ارزیابی درونی گروه آموزشی اطفال دانشگاه علوم پزشکی سمنان بود که به منظور ارتقا کیفیت آموزشی انجام شد.مواد و روش ها: در این ارزیابی از الگوی اعتبار بخشی استفاده شده است. زمان مطالعه زمستان 1379 و مکان مطالعه بیمارستان امیرالمومنین بخش اطفال بوده است. ارزیابی در شش زمینه انجام شد که عبارت بودند از: اهداف آموزشی, اهداف درمانی, اهداف پژوهشی, جایگاه سازمانی, فرایند تدریس و عوامل پشتیبانی. اهداف آموزشی و فرآیند تدریس در دوره های کارآموزی, کارورزی و دستیاری سال اول و سوم گروه آموزشی اطفال بررسی شد. اهداف درمانی شامل ارزیابی امکانات تشخیصی و درمانی؛ اهداف پژوهشی شامل تعداد پایان نامه های راهنمایی شده, شرکت در سمینارها و کنگره ها, ارایه مقاله و چاپ مقاله در مجلات پزشکی توسط اعضا هیئت علمی گروه اطفال؛ جایگاه سازمانی شامل مدیر گروه, شورای گروه و اعضای گروه و عوامل پشتیبانی شامل نیروها و پرسنل بخش های مختلف, فضا و تجهیزات موجود در بخش بوده است. برای جمع آوری داده ها از 35 پرسشنامه با 460 ملاک استفاده شد و امتیاز ارزیابی از میانگین امتیازها بدست آمد و بر اساس طبقه بندی گورمن تجزیه و تحلیل شد.یافته ها:در این ارزیابی, اهداف آموزشی با امتیاز 45/3 در رده بیش از رضایت بخش قرار گرفت و بالاترین امتیاز در این مورد مربوط به اهداف آموزشی در سال اول دستیاری بود. اهداف درمانی با امتیاز 2/3 در رده بیش از رضایت بخش و اهداف بهداشتی با امتیاز 16/4 در رده قوی قرار گرفت. در ارزیابی اهداف پژوهشی گروه با امتیاز 2/3 در رده بیش از رضایت بخش, و از نظر فضا و پرسنل و تجهیزات با امتیاز 6/3 در رده خوب طبقه بندی شد. همچنین جایگاه سازمانی گروه با امتیاز 07/3 و فرآیند آموزش با امتیاز 52/3 در رده بیش از رضایت بخش قرار گرفتند.نتیجه گیری: با بررسی نتایج بدست آمده گروه آموزشی اطفال با بدست آوردن 39/3 امتیاز در رده بیش از رضایت بخش گورمن قرار گرفت که نشانه وضعیت مطلوب گروه می باشد.  

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سیف هاشمی، مریم، امین بیدختی، محمداسماعیل، یزدی ها، محمدصادق، نبوی، محمد، و فرانوش، محمد. (1380). ارزیابی درونی: فرایندی جهت ارتقای کیفیت آموزش در گروه آموزشی اطفال دانشگاه علوم پزشکی سمنان. کومش، 2(3-4)، 167-176. SID. https://sid.ir/paper/37430/fa

Vancouver: کپی

سیف هاشمی مریم، امین بیدختی محمداسماعیل، یزدی ها محمدصادق، نبوی محمد، فرانوش محمد. ارزیابی درونی: فرایندی جهت ارتقای کیفیت آموزش در گروه آموزشی اطفال دانشگاه علوم پزشکی سمنان. کومش[Internet]. 1380؛2(3-4):167-176. Available from: https://sid.ir/paper/37430/fa

IEEE: کپی

مریم سیف هاشمی، محمداسماعیل امین بیدختی، محمدصادق یزدی ها، محمد نبوی، و محمد فرانوش، “ارزیابی درونی: فرایندی جهت ارتقای کیفیت آموزش در گروه آموزشی اطفال دانشگاه علوم پزشکی سمنان،” کومش، vol. 2، no. 3-4، pp. 167–176، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/37430/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا