مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,117
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

610
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی گروه اطفال دانشگاه جهرم و تاثیر آن بر کیفیت آموزش

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 60

چکیده

 مقدمه: یکی از عوامل مهمی که آموزش را از حالت ایستا به فرآیندی پویا و با کیفیت مبدل می کند ارزیابی است. ارزیابی کیفیت برنامه های آموزشی, بازخوردی به چگونگی انجام فرآیند آموزش در سطوح مختلف می باشد. بعلاوه ارزیابی یکی از مهم ترین راه ها برای ارتقای کیفیت آموزش و تعیین نقاط قوت و ضعف فرآیند آموزش به شمار می رود.روش کار: این پژوهش یک مطالعه توصیفی مقطعی می باشد که عواملی نظیر مدیریت و سازماندهی, فضای آموزش بالینی, دانشجویان, نیروی های پشتیبانی, تجهیزات, فرایند آموزش و یادگیری, سنجش یادگیری دانشجویان از طریق الگوی مبتنی بر هدف مورد ارزیابی قرار می دهد. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه, چک لیست, مشاهده و مصاحبه از دانشجویان, اساتید بخش و پرسنل طی دو مرحله در سالهای 1383 و 1385 جمع آوری شد. با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل انجام گردید.یافته ها: نتایج ارزیابی درونی در حوزه ملاک مدیر گروه و حوزه تجهیزات گروه نسبتا مطلوب برآورده شد. حوزه فرآیند آموزش و یادگیری و حوزه میزان دستیابی دانشجوی بالینی به اهداف آموزشی امتیاز نسبتا مطلوب تا مطلوب کسب کردند. فعالیت و راندهای آموزشی هیات علمی وضعیت مطلوب داشت و شاخص های عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی گروه مانند تعداد مقالات, طرح های تحقیقاتی, تالیف و یا ترجمه کتاب امتیاز نسبتا مطلوب در سال 1383 و امتیاز مطلوب در سال 1385 کسب کرد.نتیجه گیری: گروه اطفال در بعضی از عوامل وضعیت مطلوب و در بعضی دیگر وضعیت نسبتا مطلوب داشتند و توجه به طراحی و برنامه ریزی مناسب در جهت ارتقا وضعیت موجود, تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف ضروری بنظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نجفی پور، صدیقه، امام قریشی، فاطمه، مقرب، وحید، و ذکاوت، امیدرضا. (1386). ارزیابی درونی گروه اطفال دانشگاه جهرم و تاثیر آن بر کیفیت آموزش . مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، 5(5)، 51-60. SID. https://sid.ir/paper/130905/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی پور صدیقه، امام قریشی فاطمه، مقرب وحید، ذکاوت امیدرضا. ارزیابی درونی گروه اطفال دانشگاه جهرم و تاثیر آن بر کیفیت آموزش . مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)[Internet]. 1386؛5(5):51-60. Available from: https://sid.ir/paper/130905/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه نجفی پور، فاطمه امام قریشی، وحید مقرب، و امیدرضا ذکاوت، “ارزیابی درونی گروه اطفال دانشگاه جهرم و تاثیر آن بر کیفیت آموزش ،” مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، vol. 5، no. 5، pp. 51–60، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130905/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button