Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,457
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

870
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تدریس و یادگیری مبتنی بر شناخت گرایی در آموزش زیست شناسی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 40

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر ارائه روندهای یادگیری, انواع حافظه و چگونگی به کاربردن آن در تدریس و یادگیری می باشد. در مقاله حاضر سعی برآن شده است روش تدریس و یادگیری که دو بخش مهم در امر آموزش هستند, برای داشتن یک آموزش مطلوب درکنار هم به کارگرفته شوند. برای جمع آوری اطلاعات با روش توصیفی-تحلیلی به بررسی کتب و مقالات داخلی و خارجی در زمینه روش تدریس و روان شناسی پرداخته شده است. تحلیل ها و نتایج به دست آمده نشان می دهد آموزش فرآیندی دو طرفه است و دانش در آن به صورت فعال به یادگیرنده منتقل می شود. برخلاف رویکرد رفتارگرایی که انتقال یادگیری, منفعل است, در این فرآیند معلم به عنوان یک راهنما عمل می کند. استفاده از فناوری اطلاعات در حین تدریس و عینی نمودن مفاهیم بر یادگیری دانش آموزان, رشد شناختی و پیشرفت تحصیلی آنان نیز موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرخی، افروز، و نجفی، علی. (1399). بررسی تدریس و یادگیری مبتنی بر شناخت گرایی در آموزش زیست شناسی. پژوهش در آموزش زیست شناسی، 2(5 )، 29-40. SID. https://sid.ir/paper/374701/fa

    Vancouver: کپی

    فرخی افروز، نجفی علی. بررسی تدریس و یادگیری مبتنی بر شناخت گرایی در آموزش زیست شناسی. پژوهش در آموزش زیست شناسی[Internet]. 1399؛2(5 ):29-40. Available from: https://sid.ir/paper/374701/fa

    IEEE: کپی

    افروز فرخی، و علی نجفی، “بررسی تدریس و یادگیری مبتنی بر شناخت گرایی در آموزش زیست شناسی،” پژوهش در آموزش زیست شناسی، vol. 2، no. 5 ، pp. 29–40، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374701/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا