مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

480
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

128
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی مطلوب برنامه ی درسی دوره ی پزشکی عمومی: گامی موثر در تقویت چگونه آموختن

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 74

چکیده

 مقدمه: در دنیای امروز با حجم گسترده اطلاعات و دانش, دانشجویان پزشکی باید چگونه آموختن را بیاموزند تا پزشکانی موثر و حاذق باقی بمانند. لذا بایستی شایستگی های مورد نیاز یادگیری مادام العمر در برنامه درسی در نظر گرفته شود. هدف از این مطالعه ارایه الگوی مطلوب برنامه درسی پزشکی عمومی با تاکید بر یادگیری مادام العمر بود. روش کار: پژوهش حاضر مطالعه کاربردی از نوع آمیخته بود. ویژگی های عناصر برنامه ی درسی دوره ی پزشکی عمومی با رویکرد یادگیری مادام العمر با استفاده از تحلیل داده های حاصل از مصاحبه نیمه ساختاریافته با متخصصان و صاحب نظران و مرور نظام مند منابع علمی مشخص شد. بر اساس یافته ها: , مدل مفهومی برنامه ی دوره ی پزشکی عمومی برای توانمندسازی دانشجویان با تاکید بر یادگیری مادام العمر با الهام از الگوی اکر طراحی گردید. برای اعتبارسنجی الگوی طراحی شده, از نظرات متخصصان طی مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. یافته ها: الگوی طراحی شده دارای رویکرد تلفیقی به تمام شایستگی های پزشک یادگیرنده مادام العمر در برنامه درسی دوره پزشکی عمومی است. در طراحی الگو, به مبانی الگو, اصول کلی, اهداف الگو, فلسفه ی الگو, مقاطع دوره ی پزشکی عمومی و عناصر برنامه ی درسی توجه شده است. بر اساس نظرات متخصصان, الگو بازبینی شد و با توجه به نتایج: تجزیه و تحلیل داده های کیفی و کمی الگوی نهایی مورد تایید قرار گرفت. نتیجه گیری: به مسئولان و برنامه ریزان درسی دانشکده های پزشکی پیشنهاد می گردد, به منظور توانمندسازی دانشجویان پزشکی عمومی, از الگوی ارائه شده در تدوین و ارائه برنامه ی درسی به دانشجویان استفاده نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی مهر، مژگان، و ملکی، حسن. (1397). طراحی الگوی مطلوب برنامه ی درسی دوره ی پزشکی عمومی: گامی موثر در تقویت چگونه آموختن. پرستار و پزشک در رزم، 6(21 )، 67-74. SID. https://sid.ir/paper/377384/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مهر مژگان، ملکی حسن. طراحی الگوی مطلوب برنامه ی درسی دوره ی پزشکی عمومی: گامی موثر در تقویت چگونه آموختن. پرستار و پزشک در رزم[Internet]. 1397؛6(21 ):67-74. Available from: https://sid.ir/paper/377384/fa

    IEEE: کپی

    مژگان محمدی مهر، و حسن ملکی، “طراحی الگوی مطلوب برنامه ی درسی دوره ی پزشکی عمومی: گامی موثر در تقویت چگونه آموختن،” پرستار و پزشک در رزم، vol. 6، no. 21 ، pp. 67–74، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377384/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button