مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,107
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,508
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سطح سواد اطلاعاتی و نقش آن در فرایند آموزش یادگیری الکترونیکی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 337 | صفحه پایان 365

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر, بررسی سطح سواد اطلاعاتی و نقش آن در فرایند آموزش دانشجویان یادگیری الکترونیکی در دانشگاه های شیراز, صنعتی امیرکبیر و علم و صنعت است.روش: پژوهش از نوع کاربردی و روش آن پیمایشی است و ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه ای محقق ساخته است. جامعه آماری پژوهش شامل 1400 دانشجوی سال آخر مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل در بخش آموزش الکترونیکی سه دانشگاه مورد بررسی است که طبق جدول مورگان و با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی تک مرحله ای, 300 نفر به  عنوان نمونه تعیین شدند.یافته ها: نتایج تحلیل داده ها که با استفاده از آزمون نیکویی برازش کای دو, تی استودنت و همبستگی پیرسون و اسپیرمن به دست آمد, نشان داد که 1. سطح سواد اطلاعاتی پایین است 2. بین سطوح مختلف سواد اطلاعاتی اختلاف وجود دارد و 3. بین سطح سواد اطلاعاتی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکده های یادگیری الکترونیکی در دانشگاه های مورد بررسی رابطه مثبت معنادار وجود دارد.اصالت / ارزش: به دلیل ویژگی ها و تفاوت هایی که یادگیری الکترونیکی با آموزش مرسوم دارد, اهمیت و ضرورت سواد اطلاعاتی در این فرایند آموزشی بیشتر است و با توجه به بررسی های انجام شده, تاکنون پژوهشی نقش و سطح سواد اطلاعاتی افراد را در فرایندهای یادگیری الکترونیکی مورد بررسی قرار نداده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

علی نژادمحمدآبادی، مهرانگیز، سرمدی، محمدرضا، زندی، بهمن، و شبیری، سیدمحمد. (1390). سطح سواد اطلاعاتی و نقش آن در فرایند آموزش یادگیری الکترونیکی دانشجویان. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 17(2 (پیاپی 65))، 337-365. SID. https://sid.ir/paper/377472/fa

Vancouver: کپی

علی نژادمحمدآبادی مهرانگیز، سرمدی محمدرضا، زندی بهمن، شبیری سیدمحمد. سطح سواد اطلاعاتی و نقش آن در فرایند آموزش یادگیری الکترونیکی دانشجویان. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1390؛17(2 (پیاپی 65)):337-365. Available from: https://sid.ir/paper/377472/fa

IEEE: کپی

مهرانگیز علی نژادمحمدآبادی، محمدرضا سرمدی، بهمن زندی، و سیدمحمد شبیری، “سطح سواد اطلاعاتی و نقش آن در فرایند آموزش یادگیری الکترونیکی دانشجویان،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 17، no. 2 (پیاپی 65)، pp. 337–365، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377472/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button