Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

488
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

703
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور بر افسردگی، اضطراب و استرس نوجوانان مبتلا به سرطان در مرحله ی شیمی درمانی

صفحات

 صفحه شروع 545 | صفحه پایان 557

چکیده

 زمینه و هدف: بیماران سرطانی, به واسطه ماهیت بیماری, مراحل درمان و درد متحمله, مشکلات روان شناختی را تجربه می کنند؛ بنابراین کاهش این مشکلات به منظور تسهیل روند درمان سرطان حائز اهمیت است. بنابراین پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور بر افسردگی, اضطراب و استرس نوجوانان مبتلا به سرطان در مرحله ی شیمی درمانی انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون پسآزمون با گروه کنترل و مرحله پیگیری بود. جامعه آماری نوجوانان مبتلا به سرطان در مرحلهی شیمی 79 بودند؛-درمانی مراجعه کننده به مراکز خصوصی درمان سرطان شهر اصفهان در سال 79 که تعداد 03 نفر از آنان به شیوه در دسترس انتخاب و به دو گروه تقسیم شدند و از طریق پیش آزمون اجرا شد. گروه آزمایش, هشت جلسه هفتگی 93 دقیقه DASS-پرسشنامه 21 ای آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور دریافت کردند, لیکن برای گروه کنترل درمانی انجام نشد. پس از اتمام مداخله, پس آزمون, پیگیری هفت روزه و پیگیری یک ماهه اجرا شد. یافته ها: یافته ها حاکی از تفاوت معنادار بین دو گروه آزمایش و کنترل در مؤلفه های اثرات این درمان در دوره پیگیری اول و. )P>3/ افسردگی, اضطراب و استرس بودند ) 330 دوم ثابت بوده است. نتیجه گیری: آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور در کاهش افسردگی, اضطراب و استرس در نوجوانان مبتلا به سرطان در مرحله ی شیمی درمانی تاثیر دارد. بنابراین, این روش تلویحاتی به منظور بهبود وضعیت روان شناختی نوجوانان مبتلا به سرطان در مرحله ی شیمی درمانی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریف پور، شایسته، منشئی، غلامرضا، و سجادیان، ایلناز. (1397). بررسی تاثیر آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور بر افسردگی, اضطراب و استرس نوجوانان مبتلا به سرطان در مرحله ی شیمی درمانی. مجله علمی پزشکی جندی شاپور، 17(5 )، 545-557. SID. https://sid.ir/paper/381273/fa

    Vancouver: کپی

    شریف پور شایسته، منشئی غلامرضا، سجادیان ایلناز. بررسی تاثیر آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور بر افسردگی, اضطراب و استرس نوجوانان مبتلا به سرطان در مرحله ی شیمی درمانی. مجله علمی پزشکی جندی شاپور[Internet]. 1397؛17(5 ):545-557. Available from: https://sid.ir/paper/381273/fa

    IEEE: کپی

    شایسته شریف پور، غلامرضا منشئی، و ایلناز سجادیان، “بررسی تاثیر آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور بر افسردگی, اضطراب و استرس نوجوانان مبتلا به سرطان در مرحله ی شیمی درمانی،” مجله علمی پزشکی جندی شاپور، vol. 17، no. 5 ، pp. 545–557، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381273/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا