مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,941
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

892
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی بر کیفیت شایسته گزینی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه یزد

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 119

چکیده

 انتخاب و بکارگماری شایسته ترین افراد در هر شغل؛ یکی از مهمترین مسائل و تصمیمات است. مدیریت در دانشگاه ها یکی از موضوعات مطرح در این حیطه است و در این رهگذر مدیران گروه های آموزشی به سبب تاثیرگذاری در عملکرد دانشکده ها اهمیت بسزایی دارند. در این مقاله, ضمن بررسی کیفیت شایسته گزینی مدیران گروه های آموزشی در پنج بعد دانش و معلومات حرفه ای, مهارت های فکری و رفتاری, ویژگی های شخصیتی, نگرش و بینش و اعتبار افراد, شکاف وضعیت موجود و مورد انتظار اعضای هیات علمی دانشگاه یزد در ابعاد مذکور تحلیل شده است. داده ها, بصورت کتابخانه ای, مصاحبه ای و پرسشنامه ای گردآوری و روایی پرسشنامه توسط چند تن از اساتید مورد تایید قرار گرفت. از 175 پرسشنامه توزیع شده بین اعضای هیات علمی دانشگاه یزد در سال 1389 که در 30 گروه آموزشی قرار داشتند, 122 پرسشنامه جمع آوری گردید. پایایی کلی پرسشنامه, بر اساس ضریب آلفای کرونباخ, برابر 0.97 بدست آمد. نتایج حاصله نشان می دهد در وضعیت موجود به ویژگی های شخصیتی بالاترین توجه و دانش و معلومات حرفه ای افراد کمترین توجه می شود. نتایج محاسبه شکاف منفی موزون در هر کدام از دانشکده های دانشگاه یزد حاکی از آن است که مهمترین عاملی که آنها را به سمت عدم انتخاب شایسته مدیر گروه می برد, عدم توجه لازم به ویژگی های شخصیتی است. با رتبه بندی عناصر این بعد با تکنیک تاپسیس مشخص گردید توجه به شاخص هایی چون متمایل به چالشی بودن, سن, مقاومت در برابر فشار, شاداب و برونگرا بودن, تواضع و فروتنی و صبوری و شکیبایی این وضعیت را بهبود بیشتری خواهد داد. پس می توان با برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت عناصر این ابعاد, مشکلات و موانع احتمالی بر سر راه عملکرد مطلوب دانشکده را با بیشترین سرعت مرتفع نمود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بردبار، غلامرضا، و شاکری، فاطمه. (1390). تحلیلی بر کیفیت شایسته گزینی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه یزد. مدیریت تولید و عملیات، 2(2 (پیاپی 3))، 101-119. SID. https://sid.ir/paper/381886/fa

Vancouver: کپی

بردبار غلامرضا، شاکری فاطمه. تحلیلی بر کیفیت شایسته گزینی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه یزد. مدیریت تولید و عملیات[Internet]. 1390؛2(2 (پیاپی 3)):101-119. Available from: https://sid.ir/paper/381886/fa

IEEE: کپی

غلامرضا بردبار، و فاطمه شاکری، “تحلیلی بر کیفیت شایسته گزینی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه یزد،” مدیریت تولید و عملیات، vol. 2، no. 2 (پیاپی 3)، pp. 101–119، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381886/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button