Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

405
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

529
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تبیین موفقیت در مراکز خرید

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 215

چکیده

 شناسایی عوامل تعیین کننده موفقیت مراکز خرید می تواند راهنمای سرمایه گذاران این حوزه باشد و از ورشکستگی مراکز خرید جلوگیری نماید. براین اساس هدف این پژوهش طراحی الگویی برای موفقیت مراکز خرید در ایران تعیین شده است. این پژوهش بر اساس نتیجه, توسعه ای, از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع داده نیز از شیوه آمیخته یا ترکیبی بهره می برد. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش مشتمل بر مدیران اجرایی, خبرگان و پژوهشگران حوزه مراکز خرید در شهرهای اصفهان و تهران است. روش جمع آوری اطلاعات, مصاحبه های عمیق و نیمه ساختاریافته است. تحلیل داده های کیفی با بهره گیری از تحلیل مضمون و شبکه مضامین صورت گرفته است و در بخش کمی از طریق معادلات ساختاری مورد تایید قرار گرفته است. نتایج نشان داد, شش عامل کلیدی شامل عوامل موقعیت مکانی, عوامل مدیریت مرکز خرید, عوامل مالکیت و مستاجران, عوامل کالا وخدمات, عوامل بازاریابی, و عوامل معماری و طراحی در موفقیت مراکز خرید نقش دارند. سرمایه گذاری در مراکز خرید باید با توجه به عوامل شناسایی شده صورت گیرد و سرمایه گذاران اقتصادی بودن مراکز خرید را با توجه به این عوامل ارزیابی نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، غلامحسین، کاظمی، علی، و رنجبریان، بهرام. (1399). شناسایی و تبیین موفقیت در مراکز خرید. کاوش های مدیریت بازرگانی، 12(23 )، 195-215. SID. https://sid.ir/paper/382424/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی غلامحسین، کاظمی علی، رنجبریان بهرام. شناسایی و تبیین موفقیت در مراکز خرید. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(23 ):195-215. Available from: https://sid.ir/paper/382424/fa

    IEEE: کپی

    غلامحسین احمدی، علی کاظمی، و بهرام رنجبریان، “شناسایی و تبیین موفقیت در مراکز خرید،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 23 ، pp. 195–215، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382424/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا