مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

383
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

534
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مدل های رابطه ای بر ارزش مشارکت مشتری: شواهدی از صنعت هلتداری

صفحات

 صفحه شروع 263 | صفحه پایان 299

چکیده

 هدف مقاله حاضر, تعیین تاثیر مدل های رابطه ای بر ارزش مشارکت مشتری در صنعت هلتداری ایران می باشد. بدین منظور مشتریان وفادار هتل های پنج ستاره شمال غرب کشور بعنوان جامعه آماری انتخاب شدند و تعداد 533 مشتری با تکمیل پرسشنامه, در تحقیق مشارکت کردند. فرضیه های تحقیق با استفاده از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS مورد آزمون قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان داد مشتریانی که در تعامل خود با هتل از مدل رابطه ای غیراجتماعی استفاده می کند در ایجاد سه نوع ارزش (ارزش طول عمر, ارزش تاثیرگذاری و ارزش دانش) برای هتل مشارکت می کنند و مشتریان با مدلهای رابطه ای اشتراگذاری جمعی و تطبیق برابری علاوه بر ارایه ارزش طول عمر خود برای هتل, به ترتیب برای هتل از طریق دانش و تاثیرگذاری بر سایر افراد ارزش خلق می کنند. در نهایت مشتریان با مدل رابطه ای قیمت-گذاری بازار تنها از طریق ارایه ارزش طول عمر خود برای هتل ایجاد ارزش می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وهاب زاده، فهیمه، عالی، صمد، بافنده زنده، علیرضا، و تقی زاده، هوشنگ. (1399). تاثیر مدل های رابطه ای بر ارزش مشارکت مشتری: شواهدی از صنعت هلتداری. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 15(49 )، 263-299. SID. https://sid.ir/paper/383195/fa

    Vancouver: کپی

    وهاب زاده فهیمه، عالی صمد، بافنده زنده علیرضا، تقی زاده هوشنگ. تاثیر مدل های رابطه ای بر ارزش مشارکت مشتری: شواهدی از صنعت هلتداری. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1399؛15(49 ):263-299. Available from: https://sid.ir/paper/383195/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه وهاب زاده، صمد عالی، علیرضا بافنده زنده، و هوشنگ تقی زاده، “تاثیر مدل های رابطه ای بر ارزش مشارکت مشتری: شواهدی از صنعت هلتداری،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 15، no. 49 ، pp. 263–299، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383195/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا