مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

498
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

474
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین ترکیب بهینه ی مستأجر در مراکز خرید با لحاظ اثرات خارجی بین فروشگاهی مطالعه ی موردی: اصفهان سیتی سنتر

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 96

چکیده

 توسعه ی مراکز خرید در شهرها موجب پدیدآمدن مسئله ای برای توسعه دهندگان آن می شود. آن مسئله, ترکیب بهینه ی فروشگاه ها در مراکز خرید است. هم جواری فروشگاه های مشابه و متنوع برای هر کاربر باعث افزایش جذابیت مرکز خرید می شود و هزینه های خرید را برای مشتریان کاهش می دهد. به منافع حاصل از هم جواری فروشگاه های مشابه یا در کنار هم قرارگرفتن فروشگاه های متنوع, اثرات خارجی بین فروشگاهی[1] گفته می شود. هدف نگارندگان این مطالعه تعیین ترکیب بهینه ی فروشگاه ها برای مرکز خرید اصفهان سیتی سنتر در دوره ی زمانی دی تا اسفند 1396 است. برای این کار از الگوی برنامه ریزی خطی عدد صحیح خالص استفاده شده است که در آن مجموع منافع توسعه دهنده, ازجمله اثرات خارجی بین فروشگاهی, حداکثر می شود؛ بنابراین 7 نوع خرده فروشی طلا و نقره, لوازم آرایشی و بهداشتی, پوشاک, لوازم منزل, مبلمان و دکوراسیون داخلی, رستوران و فست فود وکافی شاپ در 3 کلاس اندازه ای و 3 کلاس مکانی مختلف بررسی شده است. مقایسه ی نتایج بهینه با نتایج واقعی نشان می دهد بیشترین انطباق به کاربری طلا و نقره, مبلمان و دکوراسیون داخلی و لوازم منزل مربوط می شود. به طورکلی نتایج بهینه, تمرکز بیشتر در برخی کاربری ها را نشان می دهد؛ درحالی که در حالت واقعی, فروشگاه ها به صورت متنوع تری توزیع شده اند. یکی از دلایل آن لحاظ نکردنِ اثرات خارجی بین فروشگاهی ناشی از تنوع فروشگاه ها در الگوست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یارمحمدیان، ناصر، مویدفر، رزیتا، شریفی رنانی، فاطمه، و نصراصفهانی، رضا. (1397). تعیین ترکیب بهینه ی مستأجر در مراکز خرید با لحاظ اثرات خارجی بین فروشگاهی مطالعه ی موردی: اصفهان سیتی سنتر. اقتصاد شهری، 3(1 (پیاپی 4) )، 75-96. SID. https://sid.ir/paper/384697/fa

    Vancouver: کپی

    یارمحمدیان ناصر، مویدفر رزیتا، شریفی رنانی فاطمه، نصراصفهانی رضا. تعیین ترکیب بهینه ی مستأجر در مراکز خرید با لحاظ اثرات خارجی بین فروشگاهی مطالعه ی موردی: اصفهان سیتی سنتر. اقتصاد شهری[Internet]. 1397؛3(1 (پیاپی 4) ):75-96. Available from: https://sid.ir/paper/384697/fa

    IEEE: کپی

    ناصر یارمحمدیان، رزیتا مویدفر، فاطمه شریفی رنانی، و رضا نصراصفهانی، “تعیین ترکیب بهینه ی مستأجر در مراکز خرید با لحاظ اثرات خارجی بین فروشگاهی مطالعه ی موردی: اصفهان سیتی سنتر،” اقتصاد شهری، vol. 3، no. 1 (پیاپی 4) ، pp. 75–96، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/384697/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button