مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر وضعیت آسکی در ارزشیابی بالینی دانشجویان پرستاری و مامایی ایران

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 82

چکیده

 مقدمه: علیرغم مقالات اصیل متعدد در ارتباط با آسکی در ارزشیابی بالینی پرستاری و مامایی در ایران, مشخص نیست بر اساس شواهد حاصل از آنها روایی و پایایی آسکی تأیید می شود و برای ارزشیابی بالینی دانشجویان روش مناسبی است؟ جهت پاسخ به این سؤالات مرور مطالعات موجود صورت گرفت تا وضعیت آسکی را در ارزشیابی بالینی دانشجویان پرستاری و مامایی ایران مشخص سازد. روش کار: در این مطالعه مروری, پایگاه های اطلاعاتی بین المللی Web of Science, Scopous, Proquest وPubmed و پایگاههای داده ایرانی مانند Irondoc, Magiran, SID برای یافتن مطالعات انتشاریافته در فاصله سالهای 2000 تا 2017 با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط جستجو شدند. متن کامل مقالات انتخاب شده توسط دو مرورگر بررسی و یافته های مشابه مطالعات در قالب مضمون طبقه بندی گردید. یافته ها: در مجموع 23 مطالعه مرور شد. این مطالعات مهارت بالینی دانشجویان (11 مطالعه), روایی و پایایی آزمون (4 مطالعه), رضایتمندی و دیدگاه دانشجویان (6 مطالعه) و عوامل تنش زا و اضطراب ناشی از آسکی (2 مطالعه) را بررسی کرده اند. ضرورت ارزشیابی بالینی از طریق آسکی, آسکی آزمونی روا و پایا, آسکی تجربه ای رضایت بخش برای دانشجویان, آسکی و یادگیری دانشجویان و تلفیق تئوری و بالین, آماده سازی محیط, مربیان و دانشجویان قبل از برگزاری آزمون از یافته های اصلی به دست آمده بود. نتیجه گیری: مرور شواهد موجود نشان می دهد در نظام ارزشیابی بالینی دانشجویان پرستاری و مامایی ایران, آسکی آزمونی روا و پایا و مهم ترین نقطه قوت آن, رضایت بخش بودن آن برای دانشجویان است. در راستای عملکرد بهتر دانشجویان در طی آزمون, برنامه ریزی های دقیق تری قبل از برگزاری آزمون نیاز است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، کبری، صالحی، زهرا، شکور، مهسا، و حقانی، فریبا. (1397). مروری بر وضعیت آسکی در ارزشیابی بالینی دانشجویان پرستاری و مامایی ایران. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 11(2 )، 73-82. SID. https://sid.ir/paper/385790/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی کبری، صالحی زهرا، شکور مهسا، حقانی فریبا. مروری بر وضعیت آسکی در ارزشیابی بالینی دانشجویان پرستاری و مامایی ایران. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1397؛11(2 ):73-82. Available from: https://sid.ir/paper/385790/fa

    IEEE: کپی

    کبری صالحی، زهرا صالحی، مهسا شکور، و فریبا حقانی، “مروری بر وضعیت آسکی در ارزشیابی بالینی دانشجویان پرستاری و مامایی ایران،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 11، no. 2 ، pp. 73–82، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385790/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button