مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

331
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اضطراب امتحان و تأثیر آن بر عملکرد دانشجویان در آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

صفحات

 صفحه شروع 251 | صفحه پایان 261

چکیده

 اضطراب پدیده ای است که در دنیای امروز با تأکید بیش از حدی که نظام های آموزشی بر آزمون ها دارند, روز به روز تشدید خواهد شد و این موضوع می تواند عملکرد صحیح فراگیر را در موقعیت آزمون مختل نماید. هدف این مطالعه بررسی میزان اضطراب امتحان و تأثیر آن بر عملکرد دانشجویان در آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران سال تحصیلی 97-96 بود. روش تحقیق از نوع توصیفی همبستگی بود. تعداد 270 نفر از دانشجویان پایان دوره رشته پزشکی عمومی با روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها, از پرسشنامه جمعیت شناختی, اضطراب امتحان ساراسون (1977) و نتایج آزمون صلاحیت بالینی استفاده شد. با استفاده از رگرسیون لجستیک و نرم افزار 22SPSS به بررسی وضعیت روابط متغیرهای پژوهش از دیدگاه پاسخ دهندگان پرداخته شد. نتایج نشان داد اضطراب امتحان (خفیف, متوسط و شدید) بر عملکرد دانشجویان در آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران سال تحصیلی 97-96 تأثیر معناداری دارد (05/0p <). با توجه به این امر که برگزاری امتحان در دانشجویان ایجاد اضطراب می کند, برنامه ریزی جهت مدیریت مؤثر اضطراب امتحان در دانشجویان ضرورت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ادهمی اقدم، فرهاد، مرآتی، فاطمه، قمیها، سمیه، نکاوند، مهراندخت، و صاحب الزمانی، محمد. (1399). اضطراب امتحان و تأثیر آن بر عملکرد دانشجویان در آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(3 )، 251-261. SID. https://sid.ir/paper/415948/fa

    Vancouver: کپی

    ادهمی اقدم فرهاد، مرآتی فاطمه، قمیها سمیه، نکاوند مهراندخت، صاحب الزمانی محمد. اضطراب امتحان و تأثیر آن بر عملکرد دانشجویان در آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(3 ):251-261. Available from: https://sid.ir/paper/415948/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد ادهمی اقدم، فاطمه مرآتی، سمیه قمیها، مهراندخت نکاوند، و محمد صاحب الزمانی، “اضطراب امتحان و تأثیر آن بر عملکرد دانشجویان در آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 3 ، pp. 251–261، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415948/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button