مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

278
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

663
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی زیرآمیخته های بازاریابی با رویکرد بازاریابی اسلامی در ورود به بازارهای بین المللی (مطالعه موردی: کارخانجات گچ استان سمنان)

صفحات

 صفحه شروع 334 | صفحه پایان 351

چکیده

 امروزه جهانی سازی اقتصاد باعث آشنایی با دیدگاه های اسلامی درباره ی بازرگانی, برای درک عوامل شکل دهنده ی رفتارهای مصرف کنندگان مسلمان, به نیازی برای تجارت جهانی تبدیل شده است. در فعالیتهای بازاریابی توجه به نظام ارزشی به لحاظ نقش و تاثیر مهمی که دارند ضروری می باشد. هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اولویت بندی زیرآمیخته های بازاریابی با رویکرد بازاریابی اسلامی در کارخانجات گچ استان سمنان است. جامعه آماری, مدیران و کارکنان واحد بازرگانی کارخانجات گچ استان سمنان می باشند. نمونه آماری نیز 30 نفر از خبرگان بودند که از جامعه آماری به صورت هدفمند انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد و عوامل با استفاده از تکنیک AHPو با استفاده از نرم افزار Expert Choiceرتبه بندی گردید. طبق نتایج حاصل از پژوهش آمیخته های توزیع (اخذ نمایندگی خارجی قابل اعتماد, ارائه نمونه کالا, حذف واسطه های غیرضروری, تحویل به موقع محصول), محصول (کیفیت محصول, استفاده از برند اسلامی, بسته بندی ایمن و مناسب, تطبیق طراحی و کاربرد محصول, توسعه محصول براساس نیاز مشتریان), قیمت (عدم تبعیض قیمتی بین خریداران, قیمت مناسب و عادلانه و تطبیق قیمت با رقبا) و ترفیع (ترفیعات قیمتی و ترفیعات غیرقیمتی) به ترتیب بیشترین اهمیت را دارند. همچنین زیرمعیارها به ترتیب اخذ نمایندگی های خارجی قابل اعتماد, کیفیت محصول, ارائه نمونه کالا, عدم تبعیض قیمتی بین خریداران, استفاده از برندهای مناسب اسلامی, قیمت های مناسب و عادلانه, حذف واسطه های غیرضروری, تطبیق قیمت با رقبا, ترفیعات قیمتی, بسته بندی ایمن و مناسب, تحویل به موقع محصول, تطبیق طراحی و کاربرد محصول, توسعه محصول براساس نیاز مشتریان و ترفیعات غیرقیمتی اولویت بندی می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قزوینی، هادی، و ملکی مین باش رزگاه، مرتضی. (1397). شناسایی و اولویت بندی زیرآمیخته های بازاریابی با رویکرد بازاریابی اسلامی در ورود به بازارهای بین المللی (مطالعه موردی: کارخانجات گچ استان سمنان). اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 12(2 (پیاپی 24) )، 334-351. SID. https://sid.ir/paper/386252/fa

    Vancouver: کپی

    قزوینی هادی، ملکی مین باش رزگاه مرتضی. شناسایی و اولویت بندی زیرآمیخته های بازاریابی با رویکرد بازاریابی اسلامی در ورود به بازارهای بین المللی (مطالعه موردی: کارخانجات گچ استان سمنان). اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)[Internet]. 1397؛12(2 (پیاپی 24) ):334-351. Available from: https://sid.ir/paper/386252/fa

    IEEE: کپی

    هادی قزوینی، و مرتضی ملکی مین باش رزگاه، “شناسایی و اولویت بندی زیرآمیخته های بازاریابی با رویکرد بازاریابی اسلامی در ورود به بازارهای بین المللی (مطالعه موردی: کارخانجات گچ استان سمنان)،” اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، vol. 12، no. 2 (پیاپی 24) ، pp. 334–351، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386252/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button