مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

377
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

601
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی برنامه آموزشی رشته کارشناسی علوم آزمایشگاهی در دانشگاه های علوم پزشکی ایران در نیمه اول سال 1395

صفحات

 صفحه شروع 118 | صفحه پایان 123

چکیده

 مقدمه: علوم آزمایشگاهی یکی از رشته های مهم علوم پایه پیراپزشکی است که از نقش مهمی در تشخیص, درمان و پیگیری بیماری ها برخوردار است. بدیهی است واحد های درسی ارائه شده, نظم و ترتیب واحدها و نیز چگونگی تدریس از عوامل تاثیرگذار در توان علمی دانش آموختگان می باشد. هدف از این تحقیق بررسی میزان تطابق واحدهای آموزشی ارائه شده این رشته در دانشگاه های مختلف کشور با همدیگر و مقایسه آن با الگوی ارائه شده از طرف وزارت متبوع می باشد. روش ها: این پژوهش با روش تطبیقی و با استفاده از مقایسه برنامه های آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در آنها لیسانس رشته علوم آزمایشگاهی در حال ارائه می باشد با هم و با الگوی ارائه شده در آیین نامه وزارت متبوع, انجام شده است. اطلاعات آموزشی از پورتال هفده دانشگاه با شرایط مذکور و در مدت شش ماه از فروردین تا شهریور ماه سال 1395 گردآوری شده است. یافته ها: بررسی مقایسه واحدهای ارائه شده توسط دانشگاه های مورد مطالعه از نظر تعداد واحدهای ارائه شده در هر نیمسال تفاوت قابل ملاحظه ای را نشان نمی داد و با الگوی ارائه شده در آئین نامه مطابقت داشت. در مقابل, اختلاف مجموع واحدهای گذرانده شده در طول دوره, پراکندگی واحدهای تخصصی در طول دوره, اختلاف فراوان در چگونگی و زمان ارائه واحد کارآموزی و نیز در تعداد اعضای هیئت علمی از موارد قابل توجه این تحقیق به شمار می رفت. نتیجه گیری: با توجه به اهمیت رشته علوم آزمایشگاهی, لزوم بازنگری در چیدمان واحدها و همسان سازی ارائه واحدها در دانشگاه های کشور الزامی است که این موضوع بویژه در واحد کارآموزی از اولویت بیشتری برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سواری، محمد، و اکرامی، علیرضا. (1397). بررسی برنامه آموزشی رشته کارشناسی علوم آزمایشگاهی در دانشگاه های علوم پزشکی ایران در نیمه اول سال 1395. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 11(3 )، 118-123. SID. https://sid.ir/paper/386282/fa

    Vancouver: کپی

    سواری محمد، اکرامی علیرضا. بررسی برنامه آموزشی رشته کارشناسی علوم آزمایشگاهی در دانشگاه های علوم پزشکی ایران در نیمه اول سال 1395. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1397؛11(3 ):118-123. Available from: https://sid.ir/paper/386282/fa

    IEEE: کپی

    محمد سواری، و علیرضا اکرامی، “بررسی برنامه آموزشی رشته کارشناسی علوم آزمایشگاهی در دانشگاه های علوم پزشکی ایران در نیمه اول سال 1395،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 11، no. 3 ، pp. 118–123، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386282/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button