مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,219
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی برنامه توسعه آموزشی علوم پایه و بالینی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 56

چکیده

 تدوین برنامه توسعه آموزشی, از جمله کارکردهای مدیریت آموزشی به شمار می رود. تحقیقات آموزشی, برنامه ریزی توسعه آموزشی و مدیریت آموزشی شرایط لازم برای دستیابی به وضعیت مطلوب نظام های آموزشی را فراهم می کند.دستیابی به وضع مطلوب در هر نظام آموزشی, اعم از خزد یا کلان, مستلزم آن است که الف) پژوهش و ارزیابی آموزشی درباره زمینه های مربوطه انجام پذیرد. ب) برنامه ریزی توسعه آموزشی به عمل آید. ج) مدیریت آموزشی اعمال شود.هدف کلی از انجام این پژوهش, ارزشیابی برنامه های آموزشی علوم پایه و بالینی برای بهبود و ارتقا کیفیت آموزش در دانشگاه علوم پزشکی تهران است. روش پژوهش توصیفی و تحلیلی است که با استفاده پرسش نامه های جمع آوری شده از 7 دانشگاه علوم پزشکی تهران, انجام شده, جامه آماری نیز 458 نفر آز دانش آموختگان بودند که به پرسشنامه های این بررسی پاسخ دادند. در تحلیل داده ها از نرم افزار(SPSS, 9, 10) بهره برداری و برای رسم نمودارها از هاروارد گرافیک (HG-3, 9) استفاده شده است.نتایج پژوهش نشان می دهد که, %71.34 از دانش آموختگان از برنامه های آموزشی دانشگاه خود رضایت دارند و بقیه از واحدهای اضافی و غیر مرتبط با رشته درسی, بی توجهی به دانشجویان, امکانات آزمایشگاهی, فضای آموزشی, دوره های کارورزی و مشکلات رفاهی ناراضی اند.از پژوهش به عمل آمده چنین نتیجه گیری می شود, استفاده از ارزشیابی در برنامه ریزی آموزشی فعالیت های آموزشی نمایانگر آن است که دست اندرکاران برنامه های آموزشی در اجرای برنامه های آموزشی, همچنین در استفاده از منابع بالقوه برای تحقق هدف ها و دستیابی به کیفیت آموزشی, کوشش لازم را به عمل می آورند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرزیان پور، فرشته، امامی، سیدامیرحسین، و اشراقیان، محمدرضا. (1386). ارزشیابی برنامه توسعه آموزشی علوم پایه و بالینی در دانشگاه علوم پزشکی تهران. پژوهش در نظام های آموزشی، 1(1)، 47-56. SID. https://sid.ir/paper/137521/fa

    Vancouver: کپی

    فرزیان پور فرشته، امامی سیدامیرحسین، اشراقیان محمدرضا. ارزشیابی برنامه توسعه آموزشی علوم پایه و بالینی در دانشگاه علوم پزشکی تهران. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1386؛1(1):47-56. Available from: https://sid.ir/paper/137521/fa

    IEEE: کپی

    فرشته فرزیان پور، سیدامیرحسین امامی، و محمدرضا اشراقیان، “ارزشیابی برنامه توسعه آموزشی علوم پایه و بالینی در دانشگاه علوم پزشکی تهران،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 1، no. 1، pp. 47–56، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137521/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button