مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

767
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تبیین مدل فرایند مدیریت استعداد معلمان تربیت بدنی

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 206

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر, طراحی و تبیین مدل «فرایند مدیریت استعداد» معلمان تربیت بدنی کشور بود. این پژوهش ازنظر هدف, کاربردی و ازحیث روش انجام پژوهش, آمیخته (کیفی-کمی) بود. در مرحله کیفی, 16 نفر از صاحب نظران در مدیریت منابع انسانی در ورزش و صاحب نظران در تربیت بدنی آموزش وپرورش با روش نمونه گیری هدفمند, برای شناسایی اولیه مولفه های مدیریت استعداد معلمان تربیت بدنی انتخاب شدند. بخش کمی پژوهش نیز با روش پیمایشی با هدف سنجش و برازش مدل نظری انجام شد. همه معلمان تربیت بدنی کشور جامعه آماری بخش کمی پژوهش را تشکیل دادند. با توجه به هدف پژوهش, 384 نفر در بخش تحلیل عاملی اکتشافی و 345 نفر در بخش تحلیل عاملی تاییدی با روش تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. داده های مورد نیاز برای شناسایی نهایی مولفه ها و تحلیل مدل, با استفاده از پرسش نامه پژوهشگرساخته, پس از روایی (صوری, محتوا و سازه) و اعتبار سنجی پرسش نامه گردآوری شدند. برای محاسبه پایایی ابزار از روش آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی و برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش های تحلیل عاملی اکتشافی, تاییدی و معادلات ساختاری استفاده شد. براساس نتایج تحلیل عاملی اکتشافی, 29 گویه شناسایی شده به عنوان مولفه های فرایند مدیریت استعداد معلمان تربیت بدنی کشور, در پنج بعد استراتژی سازمان, شناسایی و ارزیابی, استخدام و به کارگیری, توسعه و بهسازی و نیز حفظ و نگهداری استعداد ها دسته بندی شدند. درنهایت, بررسی و آزمون مدل مفهومی پژوهش نشان داد که شاخص های کلی برازش مدل در وضعیت مناسب و مطلوب قرار دارند و عوامل شناسایی شده رابطه معنادار با سازه اصلی مطالعه شده, یعنی فرایند مدیریت استعداد معلمان تربیت بدنی کشور دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقائی، علی اکبر، بحرالعلوم، حسن، و اندام، رضا. (1399). طراحی و تبیین مدل فرایند مدیریت استعداد معلمان تربیت بدنی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 12(59 )، 177-206. SID. https://sid.ir/paper/386886/fa

    Vancouver: کپی

    آقائی علی اکبر، بحرالعلوم حسن، اندام رضا. طراحی و تبیین مدل فرایند مدیریت استعداد معلمان تربیت بدنی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1399؛12(59 ):177-206. Available from: https://sid.ir/paper/386886/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر آقائی، حسن بحرالعلوم، و رضا اندام، “طراحی و تبیین مدل فرایند مدیریت استعداد معلمان تربیت بدنی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 12، no. 59 ، pp. 177–206، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386886/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button