مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

436
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مداخله زودهنگام مبتنی بر پروژه کویین بر آماده سازی شناختی-کلامی و یادگیری اجتماعی-هیجانی کودکان با عملکرد هوشی مرزی

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 40

چکیده

 مقدمه و اهداف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش زودهنگام مبتنی بر پروژه Quinn بر آمادگی شناختی, کلامی و یادگیری اجتماعی-هیجانی کودکان با عملکرد هوشی مرزی انجام گرفت. مواد و روش ها: پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل بود. جامعه آماری دانش آموزان مقطع پیش دبستانی با عملکرد هوشی مرزی در شهر اصفهان بودند. نمونه پژوهش شامل مادران 30 کودک مقطع پیش دبستانی با عملکرد هوشی مرزی بود که به شیوه در دسترس انتخاب و به شیوه تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه گمارش شدند. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس عملکرد بین المللی لایتر, مقیاس هوش وکسلر کودکان پیش دبستانی و ارزیابی یادگیری اجتماعی-هیجانی بود. آموزش زودهنگام مبتنی بر پروژه Quinn طی 8 جلسه بر روی گروه آزمایش اجرا گردید. داده های پژوهش با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش حاضر می توان اظهار داشت که اثرات اصلی عضویت گروهی (آموزش زودهنگام مبتنی بر پروژه Quinn در مقابل عدم ارایه آموزش) در گروه ها از نظر نمرات آمادگی شناختی, کلامی و یادگیری اجتماعی-هیجانی تفاوت معنا داری را نشان می دهد (0/05>P). نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش کنونی می توان دریافت که آموزش زودهنگام مبتنی بر پروژه Quinn موجب افزایش نمرات آمادگی شناختی, کلامی و یادگیری اجتماعی-هیجانی کودکان با عملکرد هوشی مرزی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رسولیان، مژگان، نادی، محمدعلی، عابدی، احمد، و سجادیان، ایلناز. (1399). اثربخشی مداخله زودهنگام مبتنی بر پروژه کویین بر آماده سازی شناختی-کلامی و یادگیری اجتماعی-هیجانی کودکان با عملکرد هوشی مرزی. طب توانبخشی، 9(4 )، 32-40. SID. https://sid.ir/paper/388101/fa

    Vancouver: کپی

    رسولیان مژگان، نادی محمدعلی، عابدی احمد، سجادیان ایلناز. اثربخشی مداخله زودهنگام مبتنی بر پروژه کویین بر آماده سازی شناختی-کلامی و یادگیری اجتماعی-هیجانی کودکان با عملکرد هوشی مرزی. طب توانبخشی[Internet]. 1399؛9(4 ):32-40. Available from: https://sid.ir/paper/388101/fa

    IEEE: کپی

    مژگان رسولیان، محمدعلی نادی، احمد عابدی، و ایلناز سجادیان، “اثربخشی مداخله زودهنگام مبتنی بر پروژه کویین بر آماده سازی شناختی-کلامی و یادگیری اجتماعی-هیجانی کودکان با عملکرد هوشی مرزی،” طب توانبخشی، vol. 9، no. 4 ، pp. 32–40، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/388101/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button