مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

500
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر تمرینات بینایی با و بدون حرکات فعالانه بر مهارت های حرکتی کودکان دارای تنبلی چشم

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 89

چکیده

 سابقه و هدف: امروزه یکی از روش های تمرینی که موجب ارتقای عملکرد و پیشرفت در مهارت های حرکتی می شود, تمرینات بینایی است. از این رو, هدف از پژوهش حاضر, بررسی اثر تمرینات بینایی با و بدون حرکات فعالانه بر مهارت حرکتی کودکان دارای تنبلی چشم بود. مواد و روش ها: پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون بود. 40 کودک 5 تا 8 سال دارای تنبلی چشم به صورت تصادفی در گروه های تمرینات بینایی بدون حرکات فعالانه, تمرینات بینایی با حرکات فعالانه (بینایی-دستی و بینایی-جابه جایی) و کنترل قرار گرفتند. آزمودنی های گروه های آزمایشی در 12 جلسه ی 30 دقیقه ای به تمرین پرداختند و آزمودنی های گروه کنترل به فعالیت های روزمره خود مشغول بودند. آزمودنی ها قبل و بعد از انجام تمرینات در آزمون لینکلن اوزرتسکی شرکت کردند. نتایج: نتایج آزمون تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی توکی در پس آزمون, نشان داد که تفاوت معنی دار آماری بین گروه های آزمایشی و گروه کنترل در مهارت های حرکتی کودکان دارای تنبلی چشم وجود دارد (0/05

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عسکری تبار، انسیه سادات، شهابی کاسب، محمدرضا، و استیری، زهرا. (1399). اثر تمرینات بینایی با و بدون حرکات فعالانه بر مهارت های حرکتی کودکان دارای تنبلی چشم. فیض، 24(1 )، 80-89. SID. https://sid.ir/paper/394929/fa

    Vancouver: کپی

    عسکری تبار انسیه سادات، شهابی کاسب محمدرضا، استیری زهرا. اثر تمرینات بینایی با و بدون حرکات فعالانه بر مهارت های حرکتی کودکان دارای تنبلی چشم. فیض[Internet]. 1399؛24(1 ):80-89. Available from: https://sid.ir/paper/394929/fa

    IEEE: کپی

    انسیه سادات عسکری تبار، محمدرضا شهابی کاسب، و زهرا استیری، “اثر تمرینات بینایی با و بدون حرکات فعالانه بر مهارت های حرکتی کودکان دارای تنبلی چشم،” فیض، vol. 24، no. 1 ، pp. 80–89، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/394929/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button