مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

793
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: بررسی دیدگاه دانشجویان درباره موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان (عنوان عربی: دراسة أراء طلاب الجامعات حول الموانع المؤثرة فی دروس المعارف الإسلامیة بجامعة آزاد الإسلامیة - فرع کاشان)

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 52

کلیدواژه

دانشجویان (کلیدواژه عربی: دروس المعارف الإسلامیةQ2
طلاب الجامعات)Q2

چکیده

 لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (pdf) مراجعه فرمایید.   چکیده عربی:الهدف الأساسی من تدوین هذه المقالة هو دراسة آراء طلاب الجامعات حول الموانع التی لها تأثیر فی دروس المعارف الإسلامیة التی درست فی جامعة آزاد الإسلامیة - فرع کاشان. وقد شملت الإحصائیات التی أجریت جمیع طلاب هذه الجامعة وتم اختیار عینة البحث عن عشوائی متدرج وبلغ عددها 96 طالبا, ثم جمعت المعلومات حسب الاستبیان الثابت فی إطار 61 سؤالا تم تعیین النسبة النهائیة لها بتقدیرات ألفا کروبناخ وخمنت بمقدار 83 بالمائة. ولتحلیل المعطیات اعتمد علی المؤشرات الإحصائیة الاستنباطیة وفق (اختبار T وتحلیل فاریانس وغیرهما), وقد أثبتت نتائج البحث أن الوضع العام لتنفیذ البرامج الدراسیة للمعارف الإسلامیة فی الجامعة نسبیا یحظی بمستوی مقبول, ولکن فی الحین ذاته هناک بعض العوامل الباطنیة والخارجیة تحول دون تحقق تأثیر مناسب للطلاب فی هذا المجال. وکما یری الطلاب فإن بین العوامل الباطنیة هناک دواعی مبدئیة وبین العوامل الخارجیة هناک دواعی المجتمع والظروف البیئیة, وهی تعد أهم الموانع التی تحول دون تأثیر دروس المعارف الإسلامیة.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی، محمد، رحیمی، حمید، و صمدیان، زهره. (1392). عنوان فارسی: بررسی دیدگاه دانشجویان درباره موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان (عنوان عربی: دراسة أراء طلاب الجامعات حول الموانع المؤثرة فی دروس المعارف الإسلامیة بجامعة آزاد الإسلامیة - فرع کاشان). اسلام و پژوهش های تربیتی، 5(1 (پی در پی 9))، 25-52. SID. https://sid.ir/paper/395150/fa

    Vancouver: کپی

    امینی محمد، رحیمی حمید، صمدیان زهره. عنوان فارسی: بررسی دیدگاه دانشجویان درباره موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان (عنوان عربی: دراسة أراء طلاب الجامعات حول الموانع المؤثرة فی دروس المعارف الإسلامیة بجامعة آزاد الإسلامیة - فرع کاشان). اسلام و پژوهش های تربیتی[Internet]. 1392؛5(1 (پی در پی 9)):25-52. Available from: https://sid.ir/paper/395150/fa

    IEEE: کپی

    محمد امینی، حمید رحیمی، و زهره صمدیان، “عنوان فارسی: بررسی دیدگاه دانشجویان درباره موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان (عنوان عربی: دراسة أراء طلاب الجامعات حول الموانع المؤثرة فی دروس المعارف الإسلامیة بجامعة آزاد الإسلامیة - فرع کاشان)،” اسلام و پژوهش های تربیتی، vol. 5، no. 1 (پی در پی 9)، pp. 25–52، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395150/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button