مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

866
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

837
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و سبک های حل مسئله دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 25

چکیده

 مقدمه وهدف: انگیزش پیشرفت زمانی مطرح می شود که فرد در فعالیت هایش معیار برتری را الگو قراردهد و هر فرد سبکی را برای حل مسئله هایی که با آنها روبرو می شود برمی گزیند که برخی سازنده و منجر به پیشرفت فرد, برخی غیرسازنده بوده و فرد را از پیشرفت باز می دارد. هدف مطالعه حاضربررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و سبک های حل مسئله در دانشجویان علوم پزشکی دزفول بود. روش ها: این مطالعه ی توصیفی-تحلیلی روی 120 نفر ازدانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول انجام شد. نمونه ها به روش تصادفی ساده انتخاب شده و ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه های استاندارد انگیزه پیشرفت (T. M. A) هرمنس و سبک های حل مسئله (PSS) کسیدی ولانگ بودند که روایی و پایایی آنها در مطالعات مختلف تایید شده است. یافته ها: در این مطالعه 120 دانشجو با میانگین سنی1/ 22/21بودند. میانگین نمرات انگیزه پیشرفت دانشجویان نشان دهنده ی میزان بسیارخوب درآنان می باشد. بین انگیزه پیشرفت و سبک های سازنده حل مسئله (خلاقیت, اعتماد و گرایش ) رابطه وجود دارد. نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان داد که بین انگیزه پیشرفت و سبک های سازنده حل مسئله (خلاقیت, اعتماد و گرایش) رابطه وجود دارد. انگیزه ی پیشرفت و خلاقیت برای حل مسائل را می توان از سنین کم در افراد تقویت کرد و از همان سنین کم با برگزاری کارگاه های آموزش شیوه های خلاقانه در برخورد با مسائل بعد انگیزه پیشرفت را در افراد توسعه داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی نژاددزفولی، سیده رویا، مسعودی یکتا، لیلا، صمصامی پور، مهتاب، زمانیان، مهدی، محمودی نژاددزفولی، سیدامید، و کسانی، عزیز. (1399). بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و سبک های حل مسئله دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 7(1 )، 17-25. SID. https://sid.ir/paper/396241/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی نژاددزفولی سیده رویا، مسعودی یکتا لیلا، صمصامی پور مهتاب، زمانیان مهدی، محمودی نژاددزفولی سیدامید، کسانی عزیز. بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و سبک های حل مسئله دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی[Internet]. 1399؛7(1 ):17-25. Available from: https://sid.ir/paper/396241/fa

    IEEE: کپی

    سیده رویا محمودی نژاددزفولی، لیلا مسعودی یکتا، مهتاب صمصامی پور، مهدی زمانیان، سیدامید محمودی نژاددزفولی، و عزیز کسانی، “بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و سبک های حل مسئله دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول،” راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، vol. 7، no. 1 ، pp. 17–25، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396241/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button