مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,441
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,097
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ساده و چندگانه خودکارآمدی، اهداف پیشرفت و انگیزه پیشرفت در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان

صفحات

 صفحه شروع 796 | صفحه پایان 805

چکیده

 مقدمه: عملکرد تحصیلی در هر جامعه نشان دهنده موفقیت نظام آموزشی در زمینه هدف یابی و توجه به رفع نیازهای فردی است. بنابراین هدف از مطالعه حاضر تعیین ارتباط بین خودکارآمدی, اهداف پیشرفت و انگیزه پیشرفت با پیشرفت تحصیلی بود.روش ها: در این مطالعه همبستگی تعداد 400 نفر دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سال تحصیلی 1392, با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب و به پرسشنامه انگیزه پیشرفت, پرسشنامه اهداف پیشرفت الیوت و مک گریگور و پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شوارزر و جروسالم پاسخ دادند. داده ها با استفاده از همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تحلیل شد.نتایج: از بین متغیرهای مورد بررسی, متغیر خودکارآمدی و اهداف پیشرفت تبحرگرا نقش معنا داری در تبیین واریانس پیشرفت تحصیلی دارند و مجموعا 41 درصد از واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین می کنند. ضریب بتا برای خودکارآمدی (b=0.533 و p=0.0001) و برای اهداف تبحرگرا (b=0.223 و p=0.0001) به دست آمد.نتیجه گیری: در مجموع نتایج این پژوهش نشان داد که متغیرهای خودکارآمدی و اهداف پیشرفت تبحرگرا رابطه معناداری در تبیین پیشرفت تحصیلی دارند و می توان از این متغیرها برای پیشرفت های آتی دانشجویان بهره برد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اکبری بلوطبنگان، افضل. (1393). رابطه ساده و چندگانه خودکارآمدی, اهداف پیشرفت و انگیزه پیشرفت در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(9)، 796-805. SID. https://sid.ir/paper/58996/fa

Vancouver: کپی

اکبری بلوطبنگان افضل. رابطه ساده و چندگانه خودکارآمدی, اهداف پیشرفت و انگیزه پیشرفت در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(9):796-805. Available from: https://sid.ir/paper/58996/fa

IEEE: کپی

افضل اکبری بلوطبنگان، “رابطه ساده و چندگانه خودکارآمدی, اهداف پیشرفت و انگیزه پیشرفت در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 9، pp. 796–805، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/58996/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button