مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

550
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

673
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل کیفیت خدمات نوین در بانک های دولتی و خصوصی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 100

چکیده

 همگام با توسعه خدمات الکترونیکی در صنعت بانکی, ماهیت خدمات مالی به طور گسترده ای تغییر پیدا کرده است و با توجه به محیط رقابتی امروز, بیشتر بانک ها برای حفظ جایگاه خود در بازار, درصدد شناسایی و برآوردن نیازهای مشتریان خود هستند. بنابراین پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه کیفیت خدمات نوین بانکی با رضایت مشتریان انجام شده است که در آن پس از بررسی الگوهای شاخص های کیفیت خدمات الکترونیکی, 7 متغیر شامل تنوع, سهولت استفاده, کارایی, سرعت انجام عملیات, اعتبار, امنیت و پشتیبانی به عنوان متغیرهای مستقل و رضایت مشتریان به عنوان متغیر وابسته انتخاب شدند. بر این اساس تعداد 384 پرسشنامه با مقیاس لیکرت در میان مشتریان بانک های دولتی و خصوصی شهرستان بندرانزلی توزیع گردید که پایایی آن به روش آلفای کرونباخ و روایی آن به روش تحلیل عاملی تأیید شد. برای بررسی عادی بودن توزیع داده ها, از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که توزیع داده ها عادی نیست. از این رو به منظور آزمایش فرضیه ها (7 فرضیه) از آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شد که یافته های پژوهش حاکی از تأیید تمام فرضیه ها بود و نشان داد کیفیت خدمات نوین بانکی رابطه معنا داری با رضایت مشتریان دارد. . .

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قرطاسی، پرنیان، احمدی، پرویز، و خدادادحسینی، سیدحمید. (1398). تحلیل کیفیت خدمات نوین در بانک های دولتی و خصوصی. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، 9(2 )، 85-100. SID. https://sid.ir/paper/397905/fa

    Vancouver: کپی

    قرطاسی پرنیان، احمدی پرویز، خدادادحسینی سیدحمید. تحلیل کیفیت خدمات نوین در بانک های دولتی و خصوصی. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی[Internet]. 1398؛9(2 ):85-100. Available from: https://sid.ir/paper/397905/fa

    IEEE: کپی

    پرنیان قرطاسی، پرویز احمدی، و سیدحمید خدادادحسینی، “تحلیل کیفیت خدمات نوین در بانک های دولتی و خصوصی،” پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، vol. 9، no. 2 ، pp. 85–100، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397905/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button