مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

869
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

783
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مداخلات خانواده محور بر نشانه های بالینی و مهارت های اجتماعی کودکان بیش فعال

صفحات

 صفحه شروع 229 | صفحه پایان 242

چکیده

 زمینه وهدف: این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی مداخلات خانواده محور بر نشانگان بالینی و مهارت های اجتماعی کودکان بیش فعال انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی با مراحل پیش آزمون-پس آزمون بود. برای این منظور پژوهش تعداد 28 نفر از دانش آموزان دارای اختلال بیش فعالی مراجعه کننده به یک مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره به همراه پدران و مادرانشان با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس, به عنوان نمونه اصلی پژوهش انتخاب شدند و سپس در دو گروه مساوی چهارده نفری قرار گرفتند. گروه آزمایشی در برنامه خانواده درمانی قرار گرفتند و گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکردند. روش کار: ابزارهای پژوهش, پرسشنامه مهارت های اجتماعی نوجوانان ایندربیتزن و فوستر(1992) و پرسشنامه کانرز والدین(1999) بودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس چند متغیره استفاده شد. نتایج: نتایج نشان داد که مداخلات خانواده محور منجر به افزایش مهارت های اجتماعی و کاهش نشانه های بالینی کودکان دارای اختلال بیش فعالی می شود. نتیجه گیری: بنابراین می توان نتیجه گرفت که مداخله پژوهش حاضر برای افزایش مهارت اجتماعی و کاهش نشانه های بالینی کودکان مبتلا به اختلال کاستی توجه و بیش فعالی مفید است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افضلی، لیلا، قاسم زاده، سوگند، و هاشمی بخشی، مریم. (1398). اثربخشی مداخلات خانواده محور بر نشانه های بالینی و مهارت های اجتماعی کودکان بیش فعال. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، 17(3 )، 229-242. SID. https://sid.ir/paper/398502/fa

    Vancouver: کپی

    افضلی لیلا، قاسم زاده سوگند، هاشمی بخشی مریم. اثربخشی مداخلات خانواده محور بر نشانه های بالینی و مهارت های اجتماعی کودکان بیش فعال. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی[Internet]. 1398؛17(3 ):229-242. Available from: https://sid.ir/paper/398502/fa

    IEEE: کپی

    لیلا افضلی، سوگند قاسم زاده، و مریم هاشمی بخشی، “اثربخشی مداخلات خانواده محور بر نشانه های بالینی و مهارت های اجتماعی کودکان بیش فعال،” مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، vol. 17، no. 3 ، pp. 229–242، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398502/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button