مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,087
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

643
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل شکاف مولفه های مدیریت کیفیت فراگیر در موسسات خدمات درمانی در محیط فازی (مطالعه موردی: بیمارستان خورشید اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 67

کلیدواژه

مدیریت کیفیت فراگیر (TQM)Q3

چکیده

 مقدمه: در دهه گذشته دغدغه عمده شرکتهای خدماتی جذب مشتریان بوده است. لیکن در حال حاضر حفظ و راضی نگه داشتن مشتریان از اهم فعالیتهای کسب و کار موفق در شرکتهای آرمانی است. بیمارستانها نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند. این شرکتها برای ارتقای رضایت مشتریان از خدمات خود از هیچ کوششی دریغ نکرده و در این راستا مفاهیمی چون مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) را پیاده نموده اند. این مطالعه با هدف سنجش شکاف مولفه های مدیریت کیفیت فراگیر با رویکرد فازی در بیمارستان خورشید استان اصفهان انجام گرفته است. از آنجایی که تئوری فازی, در مقابل تئوری منطقی, رویکرد مناسبتری جهت سنجش متغیرهای کلامی می باشد, در این مقاله سعی شده است تا با استفاده از منطق فازی, این شکاف مورد تحلیل قرار بگیرد. روش بررسی: این مطالعه, یک پژوهش توصیفی مقطعی بود که در سال 1387 انجام گرفت. حدود شمول این مطالعه مربوط به کلیه بخشهای بیمارستان بود که در نظامنامه, جزو دامنه استقرار مدیریت کیفیت محسوب شده است. این مطالعه مقطعی بر روی 52 نفر از کارکنان بیمارستان خورشید اصفهان انجام شد. جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه سنجش شکاف بین انتظارات و ادراکات مولفه های مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان که توسط محمدی و شغلی تنظیم گردیده است, صورت گرفت. نتایج: نتایج این مطالعه حاکی از آن است که در کل, بین انتظارات و ادراکات وضع موجود و وضع مطلوب مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان خورشید اصفهان تفاوت معناداری وجود دارد. همچنین به جز مولفه مشتری محوری, در سایر مولفه های مدیریت کیفیت فراگیر شکاف معنیداری وجود دارد. نتیجه گیری: استقرار مدلهای مدیریت کیفیت در بیمارستانها برای تعالی آنها ضروری است ولی باید همواره توجه داشته باشیم که فلسفه و هدف از استقرار آن چیست. از سوی دیگر در صورتی که حمایت مدیریت ارشد سازمان برای پیاده سازی رویکردهای کیفیت جلب نگردد, نه تنها بهبودی در رضایتمندی مشتریان حاصل نخواهد شد, بلکه هزینه و زمان اتلاف شده سنگینی بر دوش سازمان تحمیل خواهد شد. در نهایت باید نوجه مدیران سازمان را به این نکته جلب کرد که کارکنان ارزشمندترین دارایی سازمان هستند و برخورد عادلانه و منصفانه با کارکنان, اولین گام در بهبود مستمر کیفیت است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صیادی تورانلو، حسین، جمالی، رضا، جلال پور، مهدیه، و صدربافقی، سیدمهدی. (1387). تحلیل شکاف مولفه های مدیریت کیفیت فراگیر در موسسات خدمات درمانی در محیط فازی (مطالعه موردی: بیمارستان خورشید اصفهان). مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 16(4)، 57-67. SID. https://sid.ir/paper/398674/fa

Vancouver: کپی

صیادی تورانلو حسین، جمالی رضا، جلال پور مهدیه، صدربافقی سیدمهدی. تحلیل شکاف مولفه های مدیریت کیفیت فراگیر در موسسات خدمات درمانی در محیط فازی (مطالعه موردی: بیمارستان خورشید اصفهان). مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد[Internet]. 1387؛16(4):57-67. Available from: https://sid.ir/paper/398674/fa

IEEE: کپی

حسین صیادی تورانلو، رضا جمالی، مهدیه جلال پور، و سیدمهدی صدربافقی، “تحلیل شکاف مولفه های مدیریت کیفیت فراگیر در موسسات خدمات درمانی در محیط فازی (مطالعه موردی: بیمارستان خورشید اصفهان)،” مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، vol. 16، no. 4، pp. 57–67، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398674/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button