مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

678
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایت مشتریان بیمارستان های مناطق یک و دو شهر تهران (1389)

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 47

چکیده

 زمینه: تعداد زیادی بیمارستان در شهر تهران فعالیت می ک ن ند که به تدریج رقابت میان آن ها نیز افزایش خواهد یافت. در این شرایط دست یابی به رضایت مصرف کننده برای آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.هدف: مطالعه به منظور تعیین رضایت مشتریان از خدمات بیمارستان های مناطق یک و دو شهر تهران انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه تحلیلی از فروردین تا شهریور 1389 بر روی تمام بیمارستان های مناطق 1 و2 شهر تهران (25 بیمارستان) انجام شد. 250 نفر از مشتریان این بیمارستان ها با نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند که در نهایت 150پرسش نامه برای تحلیل مناسب تشخیص داده شد. جمع آوری اطلاعات توسط پرسش نامه انجام و تحقیق بر پایه مدل زیندین طراحی شد. داده ها توسط تحلیل عاملی تاییدی, مدل معادله های ساختاری و آ ز مون آماری تی تحلیل شدند.یافته ها: آماره آزمون کیفیت خدمت ارایه شده, فرایند ارایه خدمت, سطح مهارت ها و تجربه کادر پزشکی, ارتباطات- تبادل اطلاعات, کیفیت محیط بیمارستان, کیفیت تجهیزات و امکانات فیزیکی, نام و نشان بیمارستان به ترتیب برابر 4.91, 4.76, 6.97, 7.89, 7.02, 4.03, 3.89 بود و تمامی این ابعاد بر رضایت بیماران تاثیرگذار بودند.نتیجه گیری: با توجه به یافته ها, پیشنهاد می شود بیمارستان ها به عوامل تایید شده و تاثیرگذار بر رضایت بیماران توجه و تاکید ویژه ای داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حقیقی، محمد، نظری، محسن، مومنی، منصور، و ابراهیمی داریانی، شهرزاد. (1392). بررسی رضایت مشتریان بیمارستان های مناطق یک و دو شهر تهران (1389). مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 17(3 (پی در پی 68))، 43-47. SID. https://sid.ir/paper/398686/fa

    Vancouver: کپی

    حقیقی محمد، نظری محسن، مومنی منصور، ابراهیمی داریانی شهرزاد. بررسی رضایت مشتریان بیمارستان های مناطق یک و دو شهر تهران (1389). مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1392؛17(3 (پی در پی 68)):43-47. Available from: https://sid.ir/paper/398686/fa

    IEEE: کپی

    محمد حقیقی، محسن نظری، منصور مومنی، و شهرزاد ابراهیمی داریانی، “بررسی رضایت مشتریان بیمارستان های مناطق یک و دو شهر تهران (1389)،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 17، no. 3 (پی در پی 68)، pp. 43–47، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398686/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button