Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

553
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

622
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

همبستگی خودکارآمدی و اعتیاد به شبکه های اجتماعی با انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 72 | صفحه پایان 86

چکیده

 مقدمه: انواع شبکه های اجتماعی تاثیرات عمیق و گوناگونی را بر زندگی افراد جامعه ی بشری بخصوص نوجوانان و جوانان داشته است. هدف از انجام مطالعه حاضر تعیین همبستگی خودکارآمدی و اعتیاد به شبکه های اجتماعی با انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر تهران بود. روش کار: پژوهش حاضر از نوع توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دوره متوسطه دوم تهران در سال تحصیلی 99-1398 بود که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی, تعداد 422 نفر انتخاب و وارد پژوهش شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه جمعیت شناختی, "مقیاس خودکارآمدی عمومی" (General Self-Efficacy Scale), "پرسشنامه اعتیاد به شبکه های اجتماعی مبتنی بر موبایل" (Addiction to Mobile Questionnaire Based on Social Networks) و "پرسشنامه اندازه گیری انگیزه پیشرفت" (A Questionnaire Measure of Achievement Motivation) استفاده شد. روایی سازه به روش تحلیل عاملی اکتشافی و روایی همگرا و پاپایی (آلفا کرونباخ) ابزار ها بررسی و تایید شد. همچنین تحلیل داده ها به وسیله نرم افزارهای اس پی اس اس نسخه 18 و پی ال اس نسخه 2. 3 انجام گرفت. یافته ها: همبستگی متغیرهای خودکارآمدی با انگیزش پیشرفت تحصیلی مستقیم و مثبت و با اعتیاد به شبکه های اجتماعی به منفی و مستقیم بوده که به لحاظ آماری معنادار است (05/0≥ P). نتیجه گیری: بین اعتیاد به شبکه های اجتماعی با خودکارامدی و بین اعتیاد به شبکه های اجتماعی و انگیزه پیشرفت دانش آموزان همبستگی منفی و معنادار وجود دارد. پیشنهاد می گردد که مدیران و مسیولین آموزش و پرورش, با آموزش, دانش آموزان را با مضرات و اثرات سو آن آشنا نموده و شیوه های کاهش و از بین بردن اعتیاد به شبکه های اجتماعی را آموزش دهند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اصغری گنجی، سعید، اسماعیلی، محمدرضا، و حاجی انزهایی، زهرا. (1399). همبستگی خودکارآمدی و اعتیاد به شبکه های اجتماعی با انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر تهران. مدیریت ارتقای سلامت، 9(5 )، 72-86. SID. https://sid.ir/paper/398707/fa

Vancouver: کپی

اصغری گنجی سعید، اسماعیلی محمدرضا، حاجی انزهایی زهرا. همبستگی خودکارآمدی و اعتیاد به شبکه های اجتماعی با انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر تهران. مدیریت ارتقای سلامت[Internet]. 1399؛9(5 ):72-86. Available from: https://sid.ir/paper/398707/fa

IEEE: کپی

سعید اصغری گنجی، محمدرضا اسماعیلی، و زهرا حاجی انزهایی، “همبستگی خودکارآمدی و اعتیاد به شبکه های اجتماعی با انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر تهران،” مدیریت ارتقای سلامت، vol. 9، no. 5 ، pp. 72–86، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398707/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا