مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,221
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مبتنی بر آموزه های دینی بر فعالیت بدنی سالمندان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: به منظور تقویت انگیزه و بهبود نگرش افراد سالمند در زمینه فعالیت بدنی منظم و مستمر, کاربرد روش ها و الگوهای مختلف آموزش اثربخش, اجتناب ناپذیر است. آموزه های معنوی, قادر به ارتقای انگیزه سالمندان برای تحرک بیشتر است. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر آموزه های دینی بر فعالیت بدنی سالمندان و مقایسه آن با آموزش معمول (بدون محتوای دینی) انجام گرفت.روش: پژوهش نیمه تجربی از انواع کارآزمایی میدانی در دو گروه مداخله (45 نفر) و شاهد (53 نفر) از سالمندان عضو کانون بازنشستگی کشوری اصفهان در سال 1389 انجام شد. محتوای آموزشی برانگیزنده فعالیت بدنی مشتمل بر دو نوع مبتنی بر آموزه های دینی و نوع معمول تهیه و در دو گروه استفاده گردید. با استفاده از پرسشنامه طراحی شده مشتق از پرسشنامه معتبر معیار فعالیت بدنی سالمندان (PASE), فعالیت بدنی سالمندان در دو گروه, قبل و بعد از مداخله آموزشی ارزیابی شد.نتایج: قبل از مداخله آموزشی, نمره فعالیت بدنی گروه مداخله 873.15±197.98 و گروه شاهد 864.15±269.85 بود که تفاوت آماری معناداری نداشت. پس از مداخله آموزشی, نمره فعالیت بدنی گروه مداخله 944.09±262.88 و گروه شاهد 930.60±259.03 شد که تفاوت آماری معنادار نسبت به قبل داشت, (P=0.043 گروه مداخله و P=0.045 گروه شاهد) ولی نسبت به یکدیگر با وجود تفاوت ناچیز, از نظر آماری معنادار نبود.نتیجه گیری: پس از هر دو نوع آموزش سطح فعالیت بدنی سالمندان ارتقا یافت و آموزش مبتنی بر آموزه های دینی در مقایسه با آموزش معمول تفاوت واضحی در پیامد نداشت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسحاقی، سیدرضا، محمودیان، سیداحمد، عسگریان، رامین، و سهرابی، آیت اله. (1389). تاثیر آموزش مبتنی بر آموزه ‌های دینی بر فعالیت بدنی سالمندان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/400098/fa

    Vancouver: کپی

    اسحاقی سیدرضا، محمودیان سیداحمد، عسگریان رامین، سهرابی آیت اله. تاثیر آموزش مبتنی بر آموزه ‌های دینی بر فعالیت بدنی سالمندان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/400098/fa

    IEEE: کپی

    سیدرضا اسحاقی، سیداحمد محمودیان، رامین عسگریان، و آیت اله سهرابی، “تاثیر آموزش مبتنی بر آموزه ‌های دینی بر فعالیت بدنی سالمندان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 0–0، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400098/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button