مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,402
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر اضطراب اجتماعی، سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 26

چکیده

 این پژوهش به بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر اضطراب اجتماعی, سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی پرداخته است. جامعه آماری شامل دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه شهید چمران بود که در سال تحصیلی 87-86 مشغول به تحصیل بودند. از میان این دانشجویان 120 نفر به طور تصادفی چند مرحله ای انتخاب و در چهار گروه 30 نفری (آزمایشی دختر و پسر و گواه دختر و پسر) گمارده شدند. ابزارهای مورد استفاده عبارتند از: پرسش نامه خود - گزارشی هوش هیجانی براکت و همکاران, اضطراب اجتماعی ماتیک و کلارک و سازگاری اجتماعی مظاهری. طرح پژوهش از نوع آزمایش میدانی, با پیش آزمون - پس آزمون و پی گیری با گروه گواه است. گروه آزمایش در 8 جلسه 90 دقیقه ای تحت آموزش هوش هیجانی قرار گرفتند. پس از اعمال مداخله آزمایشی, بار دیگر میزان اضطراب اجتماعی, سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی گروه های آزمایش و گواه سنجیده شد. پس از 8 هفته از آزمودنی ها پی گیری به عمل آمد. نتایج تحلیل واریانس های چندمتغیری بیانگر تفاوت معنی دار بین اضطراب اجتماعی, سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی گروه ها است. در ضمن, بین دو جنس از لحاظ تاثیر آموزش هوش هیجانی بر متغیرهای وابسته تفاوت معنی داری مشاهده نشد. اثر درمان بعد از هشت هفته هم چنان ادامه داشت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شهنی ییلاق، منیجه، مکتبی، غلامحسین، شکرکن، حسین، حقیقی، جمال، و کیان پورقهفرخی، فاطمه. (1388). بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر اضطراب اجتماعی, سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، 16(1)، 3-26. SID. https://sid.ir/paper/186622/fa

Vancouver: کپی

شهنی ییلاق منیجه، مکتبی غلامحسین، شکرکن حسین، حقیقی جمال، کیان پورقهفرخی فاطمه. بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر اضطراب اجتماعی, سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)[Internet]. 1388؛16(1):3-26. Available from: https://sid.ir/paper/186622/fa

IEEE: کپی

منیجه شهنی ییلاق، غلامحسین مکتبی، حسین شکرکن، جمال حقیقی، و فاطمه کیان پورقهفرخی، “بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر اضطراب اجتماعی, سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر،” دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، vol. 16، no. 1، pp. 3–26، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186622/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button